Niet ongesteld worden , kan je dan zwanger worden ?

ik slik de pil al heel lang door en ben al meer dan 2 maanden niet ongesteld geweest ( reden waarom doorslikken niet belangrijk) , als je niet ongesteld word dan krijg je ook geen eisprong, en dan kan je toch niet zwanger worden ?

Toegevoegd na 9 minuten:
weet dat de pil beschermt tegen zwangerschap maar er dus dus een kleine kans van wel , maar ik bedoel dus mte mijn vraag dat als je altijd e pil slikt dat het dan onmogelijk is om zwanger te worden of maakt het geen verschil uit of je wel of niet doorslikt met de pil ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (9)

Een eisprong en ongesteld worden heeft wat gebruik van de pil betreft niet zo veel met elkaar te doen. Het enige dat gebeurt wanneer je de pil gebruikt en ongesteld wordt is de afbraak van de slijmlaag in de baarmoeder. De eisprong vindt niet plaats met normaal pilgebruik. Maar de kans dat je toch zwanger wordt is wel aanwezig. In dat geval heb je toch een eisprong gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ff een predictor halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw is destijds zwanger geworden terwijl ze de pil slikte. Dit bleek achteraf het gevolg van medicijnen, die ze ook slikte, tegen epilepsie. Het zijn nl. allebei medicijnen die invloed hebben op de hormoonhuishouding, maar wel een tegengestelde werking hebben.
We hebben er een schat van een dochter aan overgehouden.
14 jaar geleden
Er bestaat altijd een kleine kans dat je ondanks de pil toch zwanger wordt. Je wordt ook niet echt ongesteld als je de pil slikt, dit is een onttrekkingsbloeding. De pil onderdrukt de eisprong, en zonder eisprong geen menstruatie, want die is ervoor om het onbevruchte eitje en het baarmoederslijmvlies te verwijderen. Maar of je de pil nu wel of niet doorslikt, er is altijd een kleine kans dat hij niet werkt, dus je kunt altijd toch zwanger worden, wel of niet een bloeding hebben heeft daar niks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dan kan je zwanger zijn. Dat had een stel wat ik kende ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet altijd bewust zijn van het feit dat je dan toch nog zwanger kunt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je kunt wel zwanger worden, ligt ook aan de sterkte van de pil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kan zwanger worden als je de pil slikt. Maar de kans is minimaal. De werking van de pil word beïnvloed door ander medicijngebruik. Zelfs een kort antibioticakuurtje kan hier al het ongewenste effect op hebben.
Geen enkel voorbehoedsmiddels is 100% save. Het beste is dan ook om en de pil en een condoom te gebruiken. Hierdoor heb je de minste kans om zwanger te worden. En je verminderd ook nog eens sterk de kans op het krijgen van een SOA.
De makkelijkste manier om niet zwanger te worden is gewoon geen seks hebben. Of lesbisch zijn.

Zelf ben ik als heel klein ukkepukkie door het spiraaltje van mijn moeder heen gekropen. En 9 maanden later geboren. Dus het is heel goed mogelijk dat je ondanks het gebruik van de pil (en het doorslikken van de pil) toch zwanger raakt.

Als je zeker wil weten dat je zwanger bent kan je altijd bij de drogist of apotheek of zelfs bij de huisarts een zwangerschapstest doen. Welk merk je koop in de winkel maakt weinig verschil. Ze zijn allemaal betrouwbaar.
Let wel op, dat een zwangerschapstest in de eerste weken van de zwangerschap toch negatief kan zijn. Dat is de periode waarin het nog net niet aantoonbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad sommige pillen voorkomen zwangerschappen. Dit is niet met elke pil zo. Er zijn ook pillen die hebben een andere werking bijv. als de mensturatie niet goed is. Deze pil heet ook de pil. Als je deze pil slikt blijft de mensturatie weg maar je kunt alsnog zwanger worden. Bij de echte anticonceptie pil blijft zwangerschap ook weg maar de kans op een zwangerschap is klein. Door enkele reden kan er alsnog een zwangerschap optreden. Hierbij moet je denken aan buikgriep. Hierdoor verliest de pil zijn werking. In sommige gevallen kan er zonder dat je het door hebt wat mis gaan met de werking van de pil. Je menstruatie blijft uit en je blijft de pil door slikken zonder dat je het weet dat je zwanger bent. Dit is niet schadelijk voor het kind wat je in je draagt het is alleen vervelend voor jezelf dat je het niet weet. Zeker als je het kind niet wilt houden.

Mocht je niet weten wat voor pil je gebruikt bel even na de huisarts deze kan je het vertellen.

Kort samen gevalt:
De pil kan altijd zijn werking verliezen door ziekte, bijv. buikgriep. Gebruik in zo'n geval een condoom voor zekerheid.