Ik gebruik de pil, bijvoorbeeld ik ben tog zwanger geraakt is het dan zo dat ik geen bloedverlies heb in mijn stopweek? hoe merk ik het anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat zou inderdaad een teken kunnen zijn, dat er in de stopweek geen onttrekkingsbloeding optreedt. Hoe je het anders merkt, is lastig te zeggen. Juist als je de pil gebruikt kunnen veranderingen in je borsten of de gevoeligheid daarvan, onregelmatig bloedverlies, het vasthouden van vocht en zelfs een wat dikkere buik allemaal ook komen door het gebruik van de pil. Je weet het in elk geval zéker als je gewoon een test gaat doen wanneer je twijfelt. En als je gerede gronden hebt om te denken dat je misschien zwanger bent (bijvoorbeeld doordat je geen extra maatregelen hebt genomen tijdens seksueel contact in een week waarin je antibiotica gebruikte, of gebraakt hebt of diarree had waardoor de pil minder betrouwbaar was) dan kun je het beste even de pil laten staan (en dus wél andere maatregelen nemen als je seks wilt!) voordat je de uitslag van de test zeker weet. De anticonceptiepil kan namelijk mogelijk schadelijk zijn voor de vrucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ondanks de pil inderdaad zwanger raken en toch je bloedverlies hebben in de stopweek. Stel dat je geen vaste relatie hebt dan dien je toch condooms te blijven gebruiken ook voor je eigen veiligheid. Het komt te vaak voor dat mensen er pas in de 6de maand achter komen dat ze zwanger zijn, dus veiligheid boven alles. De pil is niet 100% veilig. De enige optie als je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn is een test te doen.