Hoe komt het toch dat sommige vrouwen bijna de hele zwangerschap misselijk en overgeven moeten,en dat de ander nergens last van heeft?

sommige vrouwen worden zelfs opgenomen in het ziekenhuis,omdat ze niks binnen kunnen houden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Misselijkheid komt erg vaak voor en is een normaal verschijnsel tijdens de zwangerschap. De meeste zwangere vrouwen hebben er last van. Een derde van alle vrouwen moet hierbij ook overgeven. Misselijkheid begint vaak al rond de eerste maand van de zwangerschap en houdt aan tot de 14e of 16e week.

Sommige vrouwen zijn misselijk en braken gedurende de gehele zwangerschap. Misselijkheid veroorzaakt geen pijn bij de baby. De mate van misselijkheid is verschillend bij iedere zwangerschap, het voorspelt niet hoe je je bij een eventuele volgende zwangerschap zult voelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oorzaken
De feitelijke oorzaken van misselijkheid en braken zijn onbekend. Medici denken dat het te maken heeft met de hormonale veranderingen die plaatsvinden door de zwangerschap. Is het lichaam eenmaal gewend aan de nieuwe hormonale situatie, dan gaan misselijkheid en braken bij de meeste vrouwen over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Deze vraag moet je op energie-nivo zien en dusdanig is het antwoord:

Die vrouwen die ECHT graag moeder MOETEN zijn, hebben nergens last van, alle andere vrouwen krijgen problemen en angst enz enz...

Zo moet deze vraag beantwoord worden vanuit energie-nivo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin zeg. Van mij krijg je een min.
AWM
14 jaar geleden
En van mij ook. Een beetje a.s. moeders met misselijkheid een schuldcomplex zitten aanpraten. Schandalig.
Volgens mij komt het erg vaak voor dat zwangere vrouwen die misselijk zijn vaak een meisje krijgen en vrouwen die minder last hebben een jongen krijgen. Op zich is dat wel logisch omdat je als je een dochter krijgt meer vrouwelijke hormonen in je lichaam krijgt, dus dan heb je er te veel.
Terwijl dat als je een jongen krijgt je meer mannelijke hormonen krijgt en dat maakt dan niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een fabel;
Wordt het een meisje als je veel misselijk bent?
Betrouwbaar onderzoek onder duizenden baby's heeft uitgewezen dat hier niets van waar is.
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/Zwangerschap/Misselijkheid/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat? Heb je een lijstje bijgehouden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zei ook niet dat het standaard is, maar het viel bij mij in de kennissenkring wel erg op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof erin!
rebecca
14 jaar geleden
ik had een jongetje en was 24 uur per dag misselijk 4 maanden lang,
Volgens mij is iedereen anders en reageren lichamen dus ook anders op bijv. zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misselijkheid is een afweerreactie van het lichaam, om op die manier giftige substanties kwijt te raken.
Een kind is deels van jezelf en bestaat deels uit erfelijkheidsmateriaal van een ander, op parthenogenese na dan. Met het braken geeft het lichaam dus iets aan.
Terecht opgemerkt door een eerdere beantwoorder, de exacte oorzaak is onbekend. Ook tijdens de menstruatie kunnen mensen flink misselijk zijn.

Wellicht is de sterk veranderde hormoonhuishouding,
het onttrekken van voeding- en bouwstoffen uit het bloed
en/of lichte vormen van enclampsie de veroorzaker van al het spuugleed.Met wisselend succes past men dieet en/of
medicatie toe.
Aan de neiging tot het eten van vreemde voedingstoffen als de bekende zure bommen enz, kan men beter toegeven, het lichaam weet soms heel goed wat het nodig heeft en waar dat in zit.
Bij mijn vrouw was het appelmoes wat veel ijzer bevat en waar ze blijkbaar behoefte aan had.
Probeer er niet over in paniek te raken, dat maakt het vaak alleen maar erger.
Schakel direct als het de perken te buiten gaat, hulp in en probeer de situatie te accepteren, hoe moeilijk dat ook is.
Sommige vrouwen hebben nergens last van, die hebben gewoon geluk.