Heb de pil in de eerste week te laat ingenomen. Ben ik nog beschermd?

Ik zit in de eerste week, ben woensdag weer aan een strip begonnen. Vrijdagavond wat later naar bed dus om 2u ingenomen ipv de normale 23u. Nu was ik m gister(zaterdag) vergeten en heb ik hem vanochtend alsnog ingenomen om 12u. De meeste adviezen gaan over periode van 36u na laatste pil waarin je de pil mag nemen, geld dit bij mij ook, aangezien de vrijdag al 3 u later dan normaal was, en kan ik dan van 36u daarna uitgaan? Ben ik nog beschermd ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ik ben er vrijwel zeker van dat je nog beschermd bent, het gaat hier om 37 uur als je uitgaat van de tijd waarop je de pil vrijdag hebt ingenomen, daarnaast is die 36 uur natuurlijk met een marge dus het is niet zo dat je na 36 uur spontaan een eisprong krijgt. Als je dan ook nog bedenkt dat het in werkelijkheid geen 37 uur maar slechts 33 uur is geweest, dan zit je redelijk veilig. Zou een eventuele zwangerschap echt een groot probleem zijn, neem dan het zekere voor het onzekere. Maar bedenk dat geen enkele vorm van anticonceptie 100% zekerheid biedt (zelfs het perfect volgens schema innemen van de pil is niet 100% zekerheid) dus als je écht echt niet zwanger wilt worden is er maar 1 alternatief: geen seks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou nou nou geen sex is meteen een beetje over de top...
je kan prima sex hebben, alleen geen onbeschermde penetratie. dus of een condoom gebruiken, of met je handen, of oraal, speeltjes.
Sex is veel meer dan alleen penetratie met een penis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk hoor, seks is meer dan alleen penetratie maar omdat het hier om de pil en bescherming gaat had ik het dus over die vorm van seks. En met een condoom geeft dus niet 100% zekerheid dat je niet zwanger wordt, de kans op zwangerschap is weliswaar klein bij juist gebruik maar toch... het is altijd iets om rekening mee te houden ;)