Als een vrouw kort zwanger is 3-6 weken, en zij gebruikt drugs/doping/drugs verwante stoffen, en 2 dagen later een miskraam, kan er een verband zijn?

Kan de drugs/doping etc dan eventueel de veroorzaker zijn van de miskraam? Of is dat niet mogelijk? Of is dat afhankelijk van de hoeveelheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik betwijfel of je hierdoor een miskraam kan krijgen, 2 dagen nadat je drugs gebruikt. Er moet echt wel wat langer iets mis zijn voor de miskraam. Vaak zien ze al bij een echo dat het vruchtje niet meer leeft en duurt het nog dagen voor de miskraam op gang komt.

Daarnaast: pas rond de 10de week (10 wk na de eerste dag van de laatste menstruatie) werkt de placenta, hoe kan er ooit zoveel contact daarvoor zijn tussen moeder en kind?

Nee, zo vroeg in de zwangerschap kun je echt niet 2 dg later hierdoor een miskraam krijgen. Natuurlijk kunnen er ontwikkelingsstoornissen zijn maar zomaar een miskraam geloof ik niet.

http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/kalender/week/10
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tuurlijk de drugs bevatten stoffen die schaden kunnen aanbrengen aan de foetus/zwangerschap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dokter en de vroedvrouw: vertelde mij 40 jaar geleden al dat heel veel zwangerschappen in aanleg mis gaan en dat een groot deel van die miskramen vaak niet eens als zodanig herkend worden.

Een miskraam in de eerste twee -drie maanden van de zwangerschap noemt men een vroege miskraam.
Vroeger was het dan ook heel normaal om pas te vertellen dat je zwanger was als je dat drie maanden was.

De oorzaak van een vroege miskraam is bijna altijd een aanlegstoornis. Het vruchtje is niet in orde, en de natuur vindt als het ware een logische oplossing: het groeit niet verder en het lichaam stoot het af.

Daarom mocht ik van de dokter ook gewoon blijven paardrijden: als het daar niet tegen kan, dan zit het toch al niet goed, zei hij.

Maar het nemen van vergif (wat drugs/doping toch is) maakt het verhaal natuurlijk wel iets anders.

Als je zwanger wilt worden dan stop je al meteen met roken, met alcohol, met alles wat via het bloed jouw a.s. baby zou kunnen beschadigen.

Zo'n vrucht in aanleg moet het n.l. wel hebben van gezond bloed van de moeder. Als je dat gaat vergiftigen, ja dan loop je veel meer kans dat het mis gaat.