moet je voor de bevalling nu wel of geen navelklemmetje in huis hebben?

ik herinner me vaag dat het niet nodig was terwijl je op het net leest van wel, en nu ben ik zondag uitgerekend (ja ik ben een beetje laat met mijn vraag) dus moet ik die misschien nog even halen?

(heb geen kraampakket van mijn verzekering dus vandaar)

Toegevoegd na 1 minuut:
moet ze nog hebben liggen maar nu, een (hele) grote verbouwing later, zijn ze spoorloos:(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heb je geen kraampakket? Daar zitten toch heel wat spulletjes in die de verloskundige en kraamhulp nodig hebben. Ik zou mijn verzekering er als nog 1 op laten sturen. Dan heb je gelijk een navelklemmetje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar mijn verzekering doet dat dus niet....:(
(al scheelt me dat in mijn maandpremie wel een heleboel, dus heb ik het er ook wel uit hoor:) en hoe vaak beval ik nu helemaal:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is een navelklemmetje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij het kruidvat of apotheek kun je je kraampakket aanvullen met wat je nog mist
schiet es op!! ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk heeft ze er een bij zich, en ze zal het kind ook heus afnavelen als jij er geen hebt aangeschaft. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je als kraamvrouw wel voor een navelklem moet zorgen en niet voor hechtdraad, om maar eens iets te noemen dat ook 9 op de 10 keer nodig is.
En Inbloed, een navelklem is een plastic dingetje dat om de navelstreng van de baby wordt gezet zodat hij netjes doorgeknipt kan worden zonder dat het een te grote knoeibel wordt. De vroedvrouw heeft de wederhelft bij zich, die wordt ernaast geplaatst en dan knipt de kraamheer meestal de navelstreng door op het stukje tussen die twee dingetjes. Het lijkt op een broodzakjesklemmetje. Zoek maar eens op google afbeeldingen.

Antwoorden (1)

Ja, dat wordt wel erg op prijs gesteld door je vroedvrouw. Bij de drogist kun je een kraampakket kopen met dezelfde inhoud als wat je van je verzekeraar zou krijgen. Zo'n pakket bevat een navelklem.