Ik ben zwanger en erg misselijk, kan bijna niets eten en drinken. wat kan u mij adviseren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (9)

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een nichtje van mij is echt heel erg misselijk geweest de eerste maanden van haar zwangerschap. Ze heeft zelfs in het ziekenhuis moeten liggen.
Op zich was het niet ernstig en na de eerste maanden heeft ze een goede zwangerschap gehad, met als cadeau een prachtige, gezonde dochter.
Maar de eerste maanden waren een verschrikking.
Ik kan je natuurlijk niks adviseren, maar als ik jou was, of jij mijn dochter, dan zou ik je toch naar de dokter sturen.
Die weet of en wat er aan gedaan moet worden.
Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo

ik was de eerste 4 maanden van mijn zwangerschap ook erg misselijk kon zelfs bijna geen water meer binnenhouden.
ik heb toen metasafenne van de huisarts gehad, dat hielp wel een beetje,

verder als je smorgens vroeg wakker word eerst rustig liggend even iets droogs eten, een cracker,beschuitje ofzo en daarna pas opstaan.

kan je helemaal niks meer binnenhouden dan is het wel verstandig om je huisarts even te bellen, ik moest toen ook even naar het ziekenhuis voor een controle
want ik was 5 kilo afgevallen,

maar mijn kindje groeide als kool en zat steeds ietsje boven gemiddelde gewicht ongeveer op de echo dus het kind krijg wel genoeg van jou reservers

maar wel even naar de huisarts voor de zekerheid,

Toegevoegd na 1 minuut:
o, en zo `saai ` mogenlijk eten, dus geen kruiden en sterke dingen eten
14 jaar geleden
Zeg JA tegen alles...

Een beter advies kan ik je niet geven... Maar geef je over aan dat wat is, dan zal het beter gaan... De misselijkheid is verzet tegen dat wat er is... Geef over of geef je eraan over... Zie je de taal, hoe mooi die is?

Overgave is het mooiste wat er is in je zwangerschap, en je moet het leren, want over 12 jaar moet je het zeker kunnen, als het begint te puberen... Dus wat er allemaal met je gebeurt is voorbereiding op een totale overgaven ooit...

Na drie maanden in de zwangerschap is het over, dan is het design klaar en loopt het alleen maar naar zijn voleinding en dan kijk je ernaar uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik van mijn zusje en vriendinnen heb begrepen kan dit komen doordat de feutus groeit en hierdoor tegen de maag aan kan drukken...

Dus het enige juiste antwoord is dat hier niets op te antwoorden is, waar het adviezen betreft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik adviseer je om dat soort dingen aan je huisarts te vragen, die heeft er veel meer verstand van dan wij.
En bovendien wordt huisartsbezoek standaard 100% vergoed (als je bij je eigen gaat, niet bij steeds een andere), dus je verliest er niks mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is iets van VSM tegen geloof ik. Ze hebben in ieder geval een reeks van Puur Mama. Bij de Etos is het zeker weten verkrijgbaar.
Succes ermee en gefeliciteerd trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De volgende keer een voorbehoedsmiddel gebruiken of bij de apotheek speciale middeltjes halen hiervoor. (werkten goed bij mijn vrouw)

Gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendin van mij had baat bij venkelthee. Je kunt venkelthee kopen, maar je kunt ook venkelzaadjes kopen en die in een vijzel fijnmaken, en er dan thee mee zetten. Eventueel nog je eigen smaak toevoegen als venkel je niet helemaal aan staat.

Met een beetje geluk komt je maag tot rust van de venkel. waardoor je hopelijk weer trek krijgt ;-)
Bij mij helpt venkel tegen teveel lucht vanbinnen, tegen een onrustige misselijke maag, en het helpt iets beter te plassen.

Als je dus venkel thee drinkt ( verse venkel in je eten snijden helpt ook! ) wel even rekening houden met iets vaker wateren.

Succes :-)

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je online opzoekt welke kruiden goed zijn tegen misselijkheid kom je vaak pepermunt tegen, maar mijn ervaring is toch dat pepermunt te sterk is. Zowel in geur als in effect.
Mensen worden er juist vaak een beetje 'queasy' van.
Vandaar dat ik toch zeg venkel, eventueel met wat vlierbloesem en/of lindebloesem voor de smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een hele lastige periode, omdat je lichaam moet wennen aan de zwangerschap.
Je lichaam krijgt het even te verduren door de inwerking van hormonen.
Wat je kunt doen is overal de tijd voor nemen en je ontspannen.
Vooral als je s"morgens van bed af komt, rustig de dag te beginnen met een paar slokjes thee.
Als dat goed blijft zitten een lichte sandwich.
Zo kun je dat dan langzamerhand opbouwen, maar wel proberen niet krampachtig te worden.
Veel succes.