Kan ik zwanger raken als het condoom na de seks 'bleef zitten' ?

Na dat mijn vriend een orgasme kreeg en hem eruit haalde, bleek dat het condoom niet meer om zijn geslachtsdeel zat. Ik schrok, en kwam er een paar minuten later achter dat het condoom als het ware nog in mij zat. Hij zat best diep, want ik had veel moeite om het eruit te halen. Ik heb ondertussen nog even gestaan ook. Eenmaal eruit zag het erna uit dat zijn volledige 'lading' in het condoom zat, maar ik vertrouw het niet. Ik ben absoluut niet van plan om nu een kind te krijgen, en ik zou het heel erg vinden nu zwanger te zijn. Maar ik vraag me af in hoeverre de risico's in deze situatie zijn. Als er iets niet duidelijk is kan het natuurlijk altijd gevraagd worden! alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwanger en SOA behoort tot de mogelijkheden.
Z.S.M. naar uw huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou Lisa, lijkt me duidelijk na al deze antwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De penis kon nog levende zaadcellen bevatten die tijdens het terugtrekken achterbleven.
Zie het als ,voor het zingen de kerk uit gaan,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het minder dan drie dagen geleden is kan je morgen met spoed een morning afterpil met spoed voor laten schrijven. Neem wel eventjes vrij van je werk of school want van die pil kan je knap ziek worden. Als het al te laat is kan je het beste gewoon naar je huisarts gaan. Die kan je dan ook nog Advies geven. Ik dacht (weet het niet zeker) dat je ook je baarmoeder schoon kan laten maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop een morning after pil voor de zekerheid!!

Antwoorden (5)

Ik zou het risico niet nemen en morgen gelijk voor de after morning pil gaan
Voorkomen is beter dan genezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Denk eraan risico is altijd aanwezig.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is de morning-afterpil.
j5m
11 jaar geleden
Je hebt gelijk foutje bedankt voor de correctie
elke andere manier van afwikkelen dan de 'normale' manier kan resulteren in het lekken van vloeistof. Als je het zeker wilt weten zou ik je adviseren een morning after pil te gebruiken
11 jaar geleden
De kans is klein maar zeker niet ondenkbaar, als je je nog de kans hebt zou ik zo snel mogelijk de mornig after pil gaan halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een condoom dat "in je blijft zitten", is in feite gewoon een afgegleden condoom. Dat betekent dat je niet helemaal beschermd was. Als je verder geen anticonceptie gebruikt, en je wilt absoluut niet zwanger worden, dan is het misschien nog wel op tijd voor de morning-after pil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zolang het in het condoom nog zat is er denk ik weinig aan de hand.. maar het ligt er wel aan hoe de condoom in jou zat en wat jij gedaan nog heb toen het condoom nog in jou zat.. door bewegingen kan het gaan draaien en samen knijpen waardoor het er wel uitloop...
ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je huisarts bellen dat je een zwangerschapstest wilt doen .. en er ook bij zeggen wanneer je bang bent dat het misschien is mis gegaan.. dat kan ook in vertrouwen gebeuren.. je huisarts mag tegen niemand hier iets over zeggen..
maar alleen dan weet je het echt zeker..

ik heb ook een keer met een situatie gezeten die echt niet makkelijk was... zat er toen ook echt dagelijks mee in me hoofd.. van het zal toch niet wel zo zijn... heb toen ook bij me huisarts een test gedaan gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen,,, geeft wel een gerust stelling.. als je de bevestiging krijgt dat je echt niet zwanger bent..
dat heeft mij in ieder geval wel geholpen.. denk er iks over na zou ik zeggen... liever het zekere voor het onzekere denk ik zelf altijd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel. Een vriend van mij wilde morgen een test met me halen. Is het betrouwbaar als ik 2 dagen na de gemeenschap (dus morgen) een test doe? Of is de kans op zwangerschap dan nog niet abnormaal? Ik wil ook gewoon bevestiging, want dingen als dit blijven 24/7 door mijn hoofd spoken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dan kan je nog geen test doen , dat kan pas nadat je ongesteld had moeten worden dus als ik jou was zou ik een morning after pil halen en niet wachten tot je naar de huisarts kan of een test kan doen dan is het al te laat!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na 72 uur is de betrouwbaarheid van de MAP nog maar 58%, terwijl het bij gebruik binnen 24 uur na de gemeenschap zo'n 98% is. Dus áls je de MAP wilt nemen, beter zo snel mogelijk. En omdat hij gewoon bij drogist en apotheek te koop is, kun je in theorie 24 uur per dag (dienstapotheek!) zo'n ding halen. Mocht je verder nog vragen hebben, of mocht een SOA-test nodig zijn, dan kun je natuurlijk altijd bij je huisarts terecht.