Krijg je in het jaar van je zwangerschapsverlof net zoveel vakantierechten als in andere jaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, dat krijg je.

Volgens de arbeidsrechter:

Opbouw van vakantierechten en pensioen

Het recht op vakantie wordt verder opgebouwd tijdens de periode waarin de medewerkster met zwangerschapsverlof is (ziek is) (art 7:634-3 BW). Het is niet toegestaan om de verlofdagen in mindering te brengen op het recht op vakantie van de medewerkster (art 3:4 WAZ). Voor wat betreft het recht op pensioen geldt dat deze opbouw onverminderd dient plaats te vinden, waardoor de aanspraak op pensioen niet lager wordt door het nemen van zwangerschapsverlof (art 12b-2 WGBMV).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja volgens mij staat dat helemaal los van je vakantierechten. extra lang genieten dus van je kindje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwangerschapsverlof is een recht, evenals vakantie verlof, het een sluit het ander niet uit.
Dus ja je hebt recht op beide. Geniet ervan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn werkgever was dat niet zo. Wel mocht ik dagen opnemen die ik opgebouwd had om het zwangerschapsverlof te gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je bouwt je rechten op naar je werk... In een vakantie bouw je geen rechten op... En het zal nog verder gaan in de praktijk, ben je een jaar ziek, dan krijg je geen vakantie meer... Je bouwt vakantie op naar gelang je werk...

De rechten van werknemers kalven steeds meer af... Kijk maar naar de WW... en de rest...