Zou U als Nederlander graag hebben dat baby-winkels een geboorte- of kraamcadeaulijst aanbieden in de vorm van een leuke baby-website?

Een geboortelijst is een lijst die u als ouder zelf samen stelt in samenspraak met de winkel. De lijst is dan raadpleegbaar in de winkel of via internet. Hierdoor wordt vermeden dat je de ouders een cadeau schenkt dat ze al bezitten of niet kunnen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik ben een beetje uit de kleine kinderen,maar kan me nog wel herinneren dat je als aanstaande ouders in bepaalde babijzaken(Prè Natal) een lijst kon invullen,waar de bezoekers voor de baby een keuze konden maken voor een geschenk,zodat het je het niet dubbel kreeg.Een website is misschien wel makkelijker,maar je moet toch naar de winkel om het geschenk te kopen.Dus waarom daar geen lijst.Dan is het geschenk wel altijd naar de zin van de moeder.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is een heel goed idee. Voorkomt het krijgen van het zoveelste rompertje met naam (hoe lief ook bedoeld).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Even een tegen vraag is dit een of andere reclame of inventarisering met commerciële doeleinde? Als dat zo is vind ik persoonlijk dat dit niet kan op deze website. Deze website is bedoeld voor het vermeerderen van het algemene kennis niveau niet voor een of andere gratis promotie middel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee het is niet bedoeld ter promotie is gewoon om na te gaan wat er leeft bij de nederlanders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is deze site ook niet bedoeld als verkapte enquetesite!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mee eens!
Een cadeautje is iets dat de gever uitzoekt. Dit maakt het cadeau (= verrassing) persoonlijk. Een lijst op internet of in de winkel haalt het persoonlijke en het verrassingselement van cadeautjes geven weg. Het wordt meer het afvinken van een boodschappenlijst.
Voor mij is het antwoord op deze vraag dus: De noodzakelijke aankopen voor de baby doen de ouders maar zelf en voor de rest laten ze het aan de gever over.