Mijn vriendin is halverwege haar zwangerschap plots weer misselijk. Hoe kan dat?

Eerste drie maanden was ze het s ochtends ook. Nu de hele dag door.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ps. Nu vijf maanden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat hieronder al een antwoord op de vraag staat. Misschien dat ze nog wat aan deze tips heeft die ik tegen kwam bij het zoeken naar een antwoord: Misselijkheid en braken

- Gebruik vetarme, lichtverteerbare producten.
- Eet niet drie keer per dag, maar verdeel de maaltijden in vijf tot zes kleine porties verspreid over de dag.
- Bij ochtendmisselijkheid: sta niet meteen op, begin eventueel in bed met een kopje thee, droog beschuitje.
- Vraag pas medicijnen als de situatie uit de hand loopt. Experimenteer niet zelf met medicijnen, omdat niet alle medicijnen veilig zijn voor de baby. Bron: NHG-patiëntbrieven
Amadea
11 jaar geleden
Troost voor haar is dat het nóg erger kan: mijn schoonzusje is bij beide zwangerschappen alle negen maanden misselijk geweest...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie: http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger-zijn/Zwangerschapskwalen/Misselijkheid-tijdens-de-zwangerschap.htm

Antwoorden (2)

omdat de baby gegroeid is komen de organen wat in de verdrukking, en dat is de hele dag door dus wel logisch. normaal gesproken is dat maar een klein poosje en wennen je organen daar aan. Vraag het voor de zekerheid wel even aan de verloskundige die kent het verloop van de zwangerschap het best.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misselijkheid is gedurende de gehele zwangerschap mogelijk op elk momen van de dag en nacht, weet ik uit eigen ervaring. Helaas voor je vriendin: het is een fabeltje dat de misselijkheid na 3 maanden over is, zoals veel tuttebellenmagazines beweren, dat verschilt echt van vrouw tot vrouw. Wat de oorzaak is hangt een beetje af van wat je gelooft. In het westen zeggen ze dat het hormonen zijn, of de ligging van het kind; in het oosten gaat men uit van een disbalans in de energiehuishouding van de moeder als gevolg van de aanwezigheid van een andere energie, namelijk die van het kind. Het is hoe dan ook vervelend. Rust nemen en zien of je op het werk wat begrip kunt krijgen, kijken of je met een ander eetpatroon (vaker kleine beetjes eten) wat verlichting kunt vinden en proberen voor ogen te houden dat het tijdelijk is en voor een goed doel is. Zelf heb ik baat gehad bij shiatsu (drukpuntenmassage).