wat kan ik doen om de bevalling op te wekken?

Ik ben nu 38 weken zwanger en vind het de laatste paar weken al zo zwaar worden.
Ik heb wel is gehoord dat bitter lemon zou moeten helpen om het op te wekken maar zijn er nog meer dingen wat ik kan drinken, eten of doen?!

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Amadea
11 jaar geleden
Wat vind jij belangrijker: een gezonde voldragen baby en nog 2 weekjes ongemak, of een ziek onvoldragen couveusekindje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien krijg je voorlopig niet meer zo'n goed excuus om lekker lui te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ' moeder natuur' vragen of je wat eerder mag bevallen, dat heeft waarschijnlijk hetzefde effect als dingen eten en drinken.
Je baby is gewoon nog niet zover, want dan komt ie wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alleen veel orgasmes en het hart van een ananas
allerlei andere zaken kunnen schadelijk zijn
hier geld ook; als je kindje er niet klaar voor is gebeurt er niets!
ik snap je overigens wel hoor ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amadea ; hoewel ik het in de grond met je eens ben, is een kind van 38 weken geen 'ziek en onvoldragen couveusekindje' meer, hoor . Dat zijn flinke bargen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja.... ik vond het heerlijk die laatste weken, ik hoefde niets, ik sliep 's nachts slecht maar dat haalde ik overdag in en deed gewoon bijna niets. Als de baby er is ben je de hele dag in touw. Ik snap dit soort oproepjes nooit, je weet dat de baby er tussen nu en 4 wk is. Lekker lummelen dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle: het kan best dat ze zich heel rot voelt. Bij mijn tweede zwangerschap was ik met 38 weken ook helemaal kapot. Ik had overal pijn en kon nauwelijks meer slapen. Liggen ging eigenlijk niet meer. Ik had constant brandend maagzuur en kon eigenlijk bijna niets meer eten. Toen bleek dat ik een beginnende zwangerschapsvergiftiging had, ben ik ingeleid. Dat was nog een hele toer, maar 1 uur na de bevalling stond ik fluitend onder de douche. Een echte verlossing!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"te lang'' is heel relatief.
Ik ben bij beide kinderen met 22-23 weken opgenomen in het ziekenhuis, zonder lichamelijke klachten (zelf), dus 'kerngezond', als omhulsel van een kind dat het minder doet. Mijn oudste was met 30 weken geboren en kerngezond (en inmiddels 4,5 jaar oud), dus toen ik bij de tweede de 31 weken haalde, was ik het ZO zat (na 8 weken ziekenhuis), dat ik niet kon wáchten tot ze 'er uit mocht'. Ik voelde me ECHT over tijd - en moest toch nog vier héle dagen wachten voor ze met 31 weken en 4 dagen geboren werd. Terwijl het natuurlijk gewoon zeiken om niks was ; mijn overbuurvrouw op zaal had 12 weken in trendelenburghouding (hoofd lager dan de voeten) moeten liggen voor haar kindje veilig geboren kon worden. Dat was pas afzien....... Lummelen en rusten is lekker, in je eigen omgeving en je eigen tijd. In een ziekenhuis - waar je zelfs om te plassen je bed niet af mag - is dat een heel ander verhaal........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Krol ; 115 / 90 is toch geen hoge bloeddruk ?? Dat is er bijna één 'volgens het boekje'.
Ik ben indertijd opgenomen met een bloeddruk van 240 / 120......maar geen enkele klacht. Maar inderdaad ; het gevoel 'het zat te zijn' lijkt zeker verband te hebben met het moment dat er aan zit te komen. En 38 weken is inderdaad 'op tijd'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amadea,
Wat een volslagen flauwekul opmerking.
Ik vind zelf dat een ongeboren kindje zo lang mogelijk zou moeten blijven zitten omdat iedere dag er één is maar verder is er absoluut niks mis mee als een kindje met 38 weken geboren wordt.
Beetje veel stemmingmakerij zulke opmerkingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was het bij mijn laatste zwangerschap op het eind zo zat dat ik mijn zoon er wel uit kon kijken! Ik heb 9 maanden alleen maar kunnen huilen. Diep verdrietig om niks. Intens ongelukkig. Snap vraagsteller dus heel goed. Alleen helaas een baby/kindje laat zich niet haasten. En nu zou ik nog wel een keer zwanger willen zijn. Niet dat dat ooit nog gaat gebeuren - 4 is klaar - maar mis het wel de buik. Het gerommel. Enz. Probeer! Er toch nog even van te genieten in hoeverre dat kan. Dit komt nooit meer terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn oudste 2 zijn spontaan en gewoon thuis geboren met 37 weken, niks couveuse of ziekelijk, twee gezonde knullen van rond de 7 pond
De jongste bleef netjes wachte tot 40 weken.
Sluit me aan bij Krol, als je echt chagrijnig wordt van die buij, duurt het niet lang meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stippel en Krol: als het zo erg was kom je niet met zo'n vraag met alleen maar een 'ik vind het de laatste paar weken zo zwaar worden'. Wie heeft het makkelijk de laatste weken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poison: bij jou was iets heel anders aan de hand, waarschijnlijk een vorm van een depressie door je hormonen of nog iets anders. Dat heeft niets te maken met de situatie van de vraagsteller. Ik ken wel meer mensen die na de bevalling in 1x weer helemaal in de gloria waren na 9 mnd het slecht te hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle: weet jij wat vraagsteller heeft? Nee. Ik had ook ernstige bekkeninstabiliteit en kon niet meer op of om. Dan heb je het gehad!!! Snap vraagsteller heel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poison: jij weet ook niet of de vraagsteller het gewoon zat is, net zoals bijna iedereen. Je kunt dus mee gaan lopen miepen en allerlei onzindingen gaan roepen die het misschien zouden versnellen, je kunt ook tips geven hoe je er meer om moet gaan en zo dat men niet nog dieper de put in gaat. De verloskundige of gynaecoloog zijn er juist om te zien of het niet te erg wordt en in dat geval gaan ze inleiden. Blijkbaar is het zo erg niet en dan denk ik: ga niet je tijd verdoen en dingen kopen en proberen en je nog drukker maken als het niet lukt maar zoek afleiding en neem je rust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle. Ik heb geen onzin tips gegeven. En onzin of niet dat wil ze graag wel.... Baat het niet schaadt het niet toch? Til niet te zwaar aan andere antwoorden. Jij geeft als tip kummel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lummelen. (drukte te vroeg op plaatsen). Dat helpt ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij alle 4 heb ik 42 weken gelopen..het was heel zwaar..
maar hoe dan ook, er komt een dag dat ze er echt wel komen..
ik heb bij alle 4 lopen klagen, en mijn moeder zei niks ..geen woord..maar als ze zei... de tijd rijp was...zodra zij die woorden zei...begon mijn bevalling...heel toevallig, maar wel waar..mocht ook wel na al die weken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
respect voor 42 weken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha, er zijn er meer die het zo doen! Ik zelf niet, maar mijn arme moeder wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook 42 weken.
Ik zou de maandag daarop met wonderolie beginnen....
Dat was toen nog zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik liep ook tot bijna 42 wk maar daar was niets verschrikkelijks aan hoor.... niet iedereen heeft het zo zwaar, deze eindigde alsnog in een keizersnee onder totale verdoving maar ook daar kun je een probleem van maken... Mijn tweede was 9 pond en kwam met 2,5 perswee er uit, en ook daar hoorde ik hoe verschrikkelijk dat wel moest zijn zo'n zware baby....? Nee hoor geen last van gehad. Liever tot 42 wk of een zware baby die er makkelijk uitkomt en 10 min later al aan de borst ligt dan wat jullie allemaal meemaakten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou ik vond het heel zwaar, en bij iedere zwangerschap ook nog een 30 kilo aangekomen, ieder pondje gaat door het mondje..
maar ik ben geen uitzondering op die regel, want ik hoor het zo vaak dat vrouwen 42 weken lopen, zolang alles goed gaat is er geen rede om in te grijpen..
het komt er ook een keer uit hoor!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vind je het nu al zwaar littelbaby nou maak dan je borst maar nat de volgende 20 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk is het hartstikke leuk, maar het is zeer zeker ook bij vlagen echt wel zwaar. ZO ongepast vind ik de opmerking van Zonneschijn nu ook weer niet.
Ik betrap me er ook wel eens op dat ik mensen hoor mopperen op een peuter of zesjarige, dat ik dan zeg ' wacht maar tot ze twaalf zijn.....met een best wel lichtelijk sardonisch genoegen ;) (Vooral als ik zelf net weer lekker heftig met één van mijn dochters in de clinch heb gelegen, en denk 'waren ze nog maar drie'.) Alles heeft zijn leuke en slechte kanten, en zijn leuke en slechte tijden. En sinds ik zelf kinderen heb, kan ik me zélfs voorstellen dat er mensen zijn die ze niet willen. Dat vond ik vroeger echt totaal ondenkbaar....
(Al zou ik als ik opnieuw voor de keus stond, weer voor kinderen kiezen, hoor).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gisterenavond het grote nieuws gekregen dat wij weer opa en oma worden...
niet gepland , maar wel welkom..
tijdens mijn gesprek melde ik ook, ja 5 minuten plezier geeft je 20 jaar zorgen..en daar bedoel ik niets verkeerd mee, ik ga mijzelf maar naar, 4 kinderen en een zaak en daarnaast ook mijn eigen shop..
het zijn mooie jaren maar ook loodzware jaren geweest..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht het je helpen geduld te hebben tot je kindje binnenkort zelf zover is om geboren te worden: ik ben 1 mei jl. bevallen met 40.3 weken en keek ook enorm uit naar de bevalling. Nu zijn we pas 4 dagen verder en het einde van de verwennerij en de kraamtijd met hulp komt helaas alweer in zicht. Geniet dus nog zo lang mogelijk van je speciale status van hoogzwangere. Voor je het weet ben je "gewoon" een hardwerkende mama. Met prachtig kindje natuurlijk, dat dan weet wel. Hele fijne bevalling en kraamtijd straks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een normale zwangerschap duurt ongeveer 280 dagen, dat is dus 40 weken. Door zelf (zonder overleg met een verloskundige of gyneacoloog) te gaan lopen klooien met allerlei soorten dranken of voedsel of overbelasting van het lichaam om het kind proberen op te wekken kan het voor jezelf uiteindelijk fijn zijn als het dan komen gaat, voor je kind echter niet want je hebt er een onnatuurlijke druk op gezet terwijl het er volgens moeder natuur nog helemaal niet aan toe was...tenzij er iets ongezonds gaande is zoals een navelstreng die dwars zit bijvoorbeeld maar ook daar moet een verloskundige naar kijken en nagenoeg gebeurd dit pas als het de 40 weken voorbij is, eerder niet. Voor de gezondheid van je kind is het dus beter om je eigen vermoeidheid even te ontzien en je alleen maar te realiseren dat je kind allen maar beter af is door zelf te beslissen wanneer het eraan toe is de wijde wereld in te trekken en het veilige warme nestje te verlaten. Het is natuurlijk voor ons niet te begrijpen hoe zwaar jij het hebt, voor iedereen is dit anders, maar probeer voor je kind te vechten, ij gaat het overleven, maar door alleen aan je eigen te denken en de gezondheid van je kind op het spel te zetten door zelf voor verloskundige te spelen kan je baby in gevaar brengen, straks heb je al die 38 weken voor niets gevochten en zenuwen gehad hebben voor hoe je kind eruit gaat zien en wat het is. Hou vol, als het te lang duurt gaat de verloskundige echt wel actie ondernemen, die heeft de middelen en kennis ervoor, ze vergeten je echt niet en je kind komt echt wel. Verwen jezelf eens lekker met een middagslaapje en vroeg naar bed 's avonds en leesvoer en droom lekker van fet dat je het over 4 weken zeker in je armen kan sluiten....als het zelf zin had zijn vader en moeder te kunnen zien. Succes.
Kristal
11 jaar geleden
Littlebaby, voor veel vrouwen zijn de laatste weken het zwaarste. Zo is het gewoon en het is heel natuurlijk. Ik bedoel echt natuurlijk want het helpt je straks om psychisch, tijdens de bevalling, de baby los te kunnen laten vanuit je lichaam wanneer het geboren wordt.
Dus eigenlijk ben je psychisch al bezig de bevalling op te wekken, want je bent het zooo zat...
Ik herken dat van destijds.
Op een gegeven moment wil je gewoon dat de baby geboren wordt,PUNT, met heel je lichaam en hart. Een mooie voorbereiding.
Oefen verder maar geduld meis, en laat de natuur het werk doen, je zal straks mogelijk ook veel geduld nodig hebben als de kleine opgroeit.
Door nu allerlei truukjes uit te halen word je ook niet rustiger van, en de kleine ook niet.
Accepteer alvast dat de kleine een eigen tempo heeft om geboren te worden, dan heeft het straks een moeder die bereid is om ook met andere ontwikkelingen van hem/haar rekening te houden. Ook al zal ze soms inwendig trappelen van ongeduld ;-)
Accepteer het tempo van je kind Littlebaby, daar heeft het recht op.
Ik wens jullie een bijzondere bevalling toe met een lief kindje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi gezegd kristal!
respectvol en met begrip. ik ben het er helemaal mee eens.
om hier nu heel hard te gaan roepen hoe zwaar het is om voor een kindje te zorgen (en wat er nog allemaal komen gaat) en dat hoogzwanger zijn daarbij vergeleken een peuleschil is, vind ik getuigen van weinig inlevingsvermogen.
natuurlijk kan het nachtbraken van een baby en een kind opvoeden zwaar zijn, maar de vraagsteller is nú hoogzwanger en heeft het dáár zwaar mee en dat vind ik heel begrijpelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de baby bepaald wanneer het geboren gaat worden. (deze zet de hele boel in werking)
liters van het een of ander kan je wegdrinken maar het zal geen hol helpen, en gezond kan het gewoon niet zijn. een zwangerschap is gewoon zwaar zo op zijn eind, maar je krijgt er wat moois voor terug dus neem aan dat je weet waar je het voor doet toch?
vind het persoonlijk kolder om 2 weken eraf te schnabbelen omdat het geen makkie is. niet klagen maar dragen. dat zijn de bekende laatste loodjes. denk aan het welzijn van je kind.
zeg nou zelf, wat is nu 2 weken op een mensenleven? was drachtig en mijn laatste loodjes vielen samen met een hittegolf. dikke benen van het vocht, en moe moe moe.
ben nooit op het idee gekomen om de boel wat eerder op te wekken omdat ik het 'zo zwaar' vond. (wacht maar tot je eenmaal ouder bent, je hebt nog heel wat voor de boeg!!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eucalypje: was jij drachtig????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DRACHTIG!!!
@eucalypje..alleen dieren zijn drachtig hoor!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marion: ze moest daarna vast biggen ;)

Het beste antwoord

Op deze site zie ik een aantal tips terug komen, die andere vrouwen ook hebben gebruikt en dat in forums laten weten en dat het gewerkt zou hebben.
Dus misschien heb je hier wat aan.

Toegevoegd na 5 minuten:
- Tonic of bitter lemon drinken
- Ananas eten
- Wonderolie drinken
- Frambozenblaadjesthee drinken
- Drukpuntmassage
- Stimulatie van je tepels
- Seks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er wordt ook gezegd dat sex zou helpen een bevalling op te wekken, maar dat moet je dan wel willen en je vriend ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wel degelijk een goed antwoord. Maria Schopman, sexuologe vertelde dit in haar wekelijkse radioprogramma van jaren geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is dikke onzin. Mijn ex en ik hadden de hele zwangerschapsperiodes gewoon sex, soms bijna elke dag,.. zelfs tot bijna aan het eind.. ik kan je vertellen: ze bleven alledrie zitten waar ze zaten hoor! Niks geen weeën of pijnen of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Bigmomma27.
Het verschilt per persoon hoor. Maar sex hebben om een bevalling op te wekken helpt wel degelijk. Jammer dat het voor jou niet geholpen heeft, houd niet in dat het onzin is.
Een goede vriendin van mij had sex om haar bevalling op te wekken. Mijn moeder heeft er nut van gehad. En zo zijn er nog veel meer mensen. Zoals ik al zei, verschilt per persoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Bigmomma. Nooit wat van gemerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dingen werken gewoon niet altijd en bij iedereen. Dus ik vind 't dikke onzin om dan te zeggen "bij mij werkte het niet, dus werkt het voor niemand". Of 't nu wel werkt of niet, daar heb ik verder geen idee van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door te vrijen wordt je baarmoedermond geprikkeld, waardoor er prostaglandines vrijkomen (prostaglandines zitten ook in sperma) die een bevalling kúnnen laten beginnen. als een verloskundige of gyn. je baarmoedermond "stript"heeft dit hetzelfde effect ook de gel die een gyn. gebruikt om de bevalling in te leiden is een prostaglandinegel.
door te vrijen (en je tepels te stimuleren) komt het hormoon oxytocine vrij, wat er voor kán zorgen dat de bevalling begint (oxytocine zit ook in de infuusvloeistof die gebruikt wordt bij inleiden).
natuurlijk is het zo dat dit pas werkt, als het lichaam en de baby er klaar voor zijn en bij de ene vrouw zal het helpen en bij de nader niet (net als inleiden trouwens; bij de één lukt dit meteen, bij de ander volgt uiteindelijk een keizersnede).
aangezien we niet door de pc kunnen zien of het lichaam en de baby van de vraagsteller er klaar voor zijn, kan het absoluut geen kwaad om het te proberen. helpt het niet, is het toch gezellig, nietwaar??
+ voor het antwoord dus! http://www.hallowereld.nl/nieuwsbrief/indexdemo2011.php?nbid=131
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
overigens geen sex meer als je vliezen zijn gebroken (als iemand daar dan überhaupt nog zin in heeft) ivm infectiegevaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha 'als iemand daar dan uberhaupt nog zin in heeft'
:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de steun. Tiz een goed antwoord en geen onzin. Ik hoop dat de vraagsteller er iets aan heeft. En zoals iemand hierboven al heeft gezegd, werkt het niet, toch erg leuk en gezellig.
Een vriendin van mij heeft accupunctuur gedaan en de volgende dag is ze bevallen. Maar of het door de accupunctuur kwam blijft gissen.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik begrijp de negatieve beoordelingen niet. Ik beschrijf gewoon wat er gebeurd is. Anders had zij de volgende dag weeenopwekkers in het ziekenhuis toegediend gekregen. zij wilde liever geen middelen in haar lijf, dus heeft ze dit geprobeerd.

Kunnen de mensen die mijn antwoord negatief hebben beoordeeld mij laten weten in een reactie waarom zij het negatief beoordelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat toch niet op eigen houtje allerlei rotzooi
slikken om eerder te kunnen bevallen?

Als je langer dan 40 weken zwanger bent dan zal de vroedvrouw of de gynaecoloog (in Belgie) daar wel aan mee willen werken misschien.

Hoewel dat over het algemeen pas bij 42 weken gebeurt.

En dan nog:
Als dit al te zwaar is, hoe denk jij dan met een baby om te gaan? Dat kan heel zwaar zijn hoor.
Het hoort er bij.
Je kunt rustig aan doen. Veel gaan liggen. Lekker een boek lezen, tv kijken, handwerkje pakken.
Meid, wat wil je nog meer?
Geniet er juist van!

ENNE
In tonic en bitter lemon zit kinine, de stof die die drankjes hun bittere smaak geeft. Volgens de verhalen zou kinine de bevalling kunnen opwekken. Maar daar is geen wetenschappelijke literatuur over bekend. En als het al zou werken, zou je ontstellende hoeveelheden tonic moeten drinken om het effect daarvan te merken. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor dit antwoord!
Het kind komt vanzelf als het hier klaar voor is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is hard gesteld, maar wél het enige juiste antwoord. Niet zelf lopen rotzooien. Moederschap zal bij tijden nog vele malen zwaarder zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Je zet de gezondheid van jezelf en van je ongeboren kindje op het spel, als je zonder medische begeleiding ingrijpt in je zwangerschap, dus zit je tijd uit en probeer ervan te genieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Krol: wat telt zwaarder, 2 weken afzien, of de gezondheid van je kind, mogelijk voor de rest van z'n leven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vind dit een heel belerend antwoord.
beetje inlevingsvermogen is altijd prettig!
bijna alle vrouwen zijn het tegen het einde van de zwangerschap gewoon zat en dat is heel natuurlijk!
er is niks mis mee om eens even te polsen of er trucjes bestaan.
die zijn er toevallig ook nog en de meeste zijn gewoon onschuldig.
ik denk ook niet dat de vraagsteller nu meteen 500 liter bitter lemon gaat drinken, denk je wel?
zeggen dat ze maar gewoon lekker moet genieten, vind ik ook een rare raadgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Gonzo: De raad geven bitter lemon te gaan drinken is nog raarder, terwijl je al weet (of zou horen te weten als je de link zelf geeft) dat dat niet helpt. Wat heb je aan onschuldige trucjes als ze niet werken (en dus geen trucjes zijn)? En zo onschuldig zijn sommige niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik geef die raad niet, maar er wordt hier gereageerd op je je baby ermee vergiftigd en dat is enorm overdreven.
zeker zwangeren kunnen erg gevoelig zijn voor zulke praat.
bovendien zeg ik dat de mééste trucjes onschuldig zijn.
daarbij komt nog dat trucjes soms ook een psychologisch effect hebben. als je denkt dat het kan werken en daardoor ontspant, kan het juist de ontspanning ervoor zorgen dat de bevalling begint (uiteraard als de baby en je lichaam er klaar voor is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Steun kun je ook geven zonder onzinnige adviezen.
haha .. veel orgasmes krijgen! Dat houd de baarmoeder actief en wekt de weeen op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk : niks.
De bevalling begint als het lichaam er klaar voor is, en ALS er van één van die middeltjes al eentje ooit heeft gewerkt, dan is dat puur toeval omdat de bevalling toch al voor de deur stond.

Het enige dat wel heel iets kan werken (maar never geen twee weken) is seks hebben. Door de hormonen (prostaglandinen) in sperma in combinatie met het ontspannen van de baarmoederhals kan dat net het laatste zetje zijn om de bevalling te laten beginnen. Met name bij vrouwen die over tijd zijn, wil dat nog wel eens helpen.

Maar eerlijk gezegd is het eerste gevoel dat mij bekruipt : zeur niet. Een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken, dat weet je tevoren, en elke dag langer in de buik is beter voor de baby (tenzij je de 42-44 weken overschrijdt). Ik heb twee zwangerschappen van slechts 30/31 weken gehad, en hoewel ik niet mag klagen, kan ik me toch erg boos maken om vrouwen die zich niet realiseren hoe mooi en belangrijk een volledige voldragen zwangerschap is.

Dat het zo zwaar is, is een teken dat je nu echt voldoende rust moet gaan nemen. Je hebt niet voor niets zwangerschapsverlof ; gebruik dat ten volle. Slaap elk uur dat je nog slapen kunt, rust elk moment dat je nog rusten kunt, zit of lig elke seconde dat je nog liggen of zitten kunt, want als die sneltrein straks je leven binnendendert, krijg je daar heel lang geen tijd meer voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik word ook niet echt 'persoonlijk boos' ofzo hoor ;-)
En ja, dat mag jij best zeggen ; het is absoluut waar ; mijn zwangerschappen waren lichamelijk een eitje, mijn volledig pijn- en weeloze keizersneden ook. Dat realiseer ik me best. En inderdaad, elke situatie is anders, en er is geen 'ladder van leed', maar sommige mensen leggen de lat wel HEEL erg laag, en dat zet ik nog wel eens graag in perspectief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ze zeggen ook anijs, dus voor de bevalling had ik al heel wat beschuit met muisjes op :P

Maar het hielp allemaal niets, ben 3x gestript, en nog nietsss... en ik lag op bed, lag op de plek van mijn man, maakte een andere beweging met opstaan en ineens verloor ik water. Bleek dat er boven in een scheurtje zat, maar daar kwamen ze gelukkig pas achter toen 3 uur later in het ziekenhuis lag aan de weeën opwekkers :P
Ik zat er goed doorheen, dus mocht gelijk door nr ziekenhuis, had heel de nacht opgezeten.. (als ze wisten dat het een scheurtje was hadden ze mij niet aan de weeën opwekkers gezet, toen ze het scheurtje voelde, heeft ze gelijk mijn vliezen gebroken)

Maar je kan al vragen of ze je willen strippen, je hoort vaak dat het helpt.
Het is maar net hoe jouw vk er tegenover staat, die van mijn vriendin wilde niet strippen voor de de 38 weken. Mijn eigen vk wist dat mijn eerste zoontje met 37 spontaan kwam, dus durfde het wel aan, al haalde het bij mij tot 3x toe niets uit. Verloor wel de slijmprop maar meer gebeurde er niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede verloskundige zal met 38 weken niet strippen tenzij echt de gezondheid van moeder of kind significant gebaat is bij nu al bevallen. Ingrijpen in de natuur zonder duidelijke, dringende reden is alleen maar vragen om problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij weten, wat zij mij toen vertelde is het zo, dat ik makkelijk nog 48 uur met het scheurtje had rond kunnen lopen. Ik verloor een beetje water, vk erbij, idd vruchtwater, naar het ziekenhuis, aan het infuus, weeenopwekkers, gevoeld of het idd gebroken was, nee, enkel een scheurtje, dus toen gelijk vliezen gebroken. Mijn vk heeft mij gestript, omdat mijn bloeddruk erg hoog was, en ik al 4 maanden thuis zat... met hoge bloeddruk en bekkeninstabiliteit.. en zij vond het genoeg geweest voor mij. En ik ben haar eeuwig dankbaar, ookal heeft het niets uitgehaald, maar je voelt je wel enorm serieus genomen.
Kristal
11 jaar geleden
he ja vrouwen, laten we littlebaby op haar gemak stellen...
Kristal
11 jaar geleden
Ha Krol, ik bedoel eigenlijk dat het vaak gebeurt dat, als een vrouw zwanger is, de ervaren vrouwen om haar heen aan haar hun bevallingsverhalen vertellen. Zoals ik hierboven lees. Daar wordt de zwangere vrouw meestal niet door gerustgesteld. Ik maakte dat zelf mee, en mijn vriendinnen, en mijn zwangere schoondochter vindt dat ook lastig. Veel van die verhalen maken haar, onnodig, onrustig en ongerust.
Laten we elkaar liever ondersteunen bij zo'n oervrouwelijke gebeurtenis als zwangerschap en bevalling door positieve verhalen en bemoediging als er iets niet goed gaat. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde ;-) maar ik was niet erg duidelijk.
Kristal
11 jaar geleden
Bij mij ook Krol, maar in de nabijheid van zwangere vrouwen hou ik sommige herinneringen voor me.
Na haar bevalling zal ik mijn scchoondochter uitgebreid en tot in de details, als ze daarom vraagt, vertellen over mijn bevallingen. Wat je nu zegt: mijn bevallingen gingen lekker vlot,
is niet het eerste wat ik denk als ik je vorige reactie lees....
;-)