Hoe ervaar je een keizersnede middels een ruggenprik?

Ondanks geen pijn wel bewust meemaken hoe je flink wordt opgesneden. Ik denk dan aan een ontzettend nerveus gevoel, trillen en in het ergste geval denken dat de ruggenprik ineens niet meer gaat werken en ik alles ga voelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
opgesneden = opengesneden :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

geen zorgen er word goed op je gepast er kan zelfs verding worden bij worden gedaan indien nodig je voel alleen het trekken of duwen als de baby eruit word gehaald en nee de snede is niet groter dan 12 cm succes echt Alles komt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heb ik als heel fijn ervaren, gezien de omstandigheden!
Ik was er geestelijk helemaal bij en heb mijn kind meteen gezien. Ik denk, dat ik het vreselijk zou hebben gevonden na een algehele narcose wakker te worden, om dan pas veel later mijn kind te kunnen zien.
Ja, ik vond het heel eng allemaal en trillen doe je alleen vanboven, omdat je onderkant niet te bewegen is ;-).
Maar het is gewoon heel spannend, natuurlijk! Zou raar zijn als het je niks zou doen, toch?
Het is een heel raar gevoel: je voelt namelijk alles wat ze doen, alleen doet het gewoon geen pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe het voelt ?
Het voelt alsof je op een heel groot luchtkussen ligt, je weet wel, zo'n springkussen waar kinderen op spelen), terwijl er op het hoekje een paar meter bij je vandaan iemand op en neer springt.

Ondanks dat ze dus als ik weet niet wat in je buik lopen te snijden en te rukken, voel jij je alsof je heerlijk zacht ligt te dobberen.

(Ik heb zowel een keizersnede onder narcose gehad als een een keizersnede met een ruggenprik. Het voornaamste verschil tussen die twee is dat je onder narcose niks voelt maar ook niks meemaakt, en daarna nog twee, drie dagen zo suf / stoned als een aap bent. Best wel lekker. Bij een ruggenprik maak je alles bewust - maar wel gevoelloos- mee. Daarna echter ben je niet lekker suf en loom, maar heel alert. In mijn geval heb ik drie keer 24 uur wakker gelegen met zware hoofdpijn ; dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Narcose heeft dus mijn persoonlijke voorkeur, ondanks de voordelen en veiligheid van de ruggenprik. De napijn is in beide gevallen gelijk / vergelijkbaar.)