Word je na het verwijderen van een implanon sneller zwanger dan waarna je stopt met de prikpil?

Van de prikpil hoor ik vaak dat het jaren kan duren voordat je weer vruchtbaar bent, nu vraag ik me af of dat bij een implanon sneller gaat, en hoe lang duurt het dan ongeveer na het verwijderen van de implanon?
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwangerschap blijft een gok...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ik bedoel gewoon gemiddelde tijden voordat de meeste mensen weer vruchtbaar zijn

Antwoorden (1)

Ik gebruik zelf al sinds 2002 de prikpil, mijn huisarts heeft gezegd dat als je stop, je lichaam tussen een half jaar en een jaar nodig heeft om weer een normale hormoonhuishouding te krijgen.

Dus ik vraag me af of dat wat jij gehoord hebt, niet uitzonderlijke gevallen zijn, of misschien zelfs fabeltjes.

Veel mensen zijn bang voor de prikpil en verzinnen de meest gekke dingen erbij zoals:

Altijd hoofdpijn
Een baarmoeder vol met bloed
Geen zin in seks
Altijd buikpijn
Onvruchtbaar worden

Als je echt goed advies wilt kun je denk ik het beste bij je huisarts/apotheek/assistente informeren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoord
Ik gebruik zelf ook de prikpil, maar zit er aan te denken maandag ochtend de huisarts te bellen om te overleggen.
Overigens wat je omschrijft bij de meest gekke dingen sommige van die dingen zijn mogelijk (bijwerkingen zoals hoofdpijn, buikpijn en geen zin in seks) dat is voor iedereen anders, en er zijn zowel veel goede als slechte berichten over de prikpil en de implanon, iedereen is anders en reageert er anders op.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Vind het zo fijn dat ik niet meer ongesteld ben haha!
Dat is nog wel het beste van alles. En die buikpijn en hoofdpijn, en zin in seks kan wel kloppen, maar ik heb mensen (die die pil nog nooit gebruikt hebben) horen zeggen, dat het een feit is, en dat je er ALTIJD last van hebt :-S Ik heb het wel eens maar ik weet dan niet of het aan de pil ligt.