Kan iemand die zwanger is en gaat bevallen daardoor darmkanker krijgen ?

Er werd mij verteld dat als de baby niet geboren was dat ze waarschijnlijk niet ziek was geworden, of dat het veel later kwam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Denk je dat omdat iemand die jij kent na een bevalling darmkanker bleek te hebben? Dat hangt echt niet met elkaar samen, hoor. Zijn gebeurtenissen in verschillende lichaamsdelen die geen invloed op elkaar hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea ja ik ken iemand die bleek darmkanker te hebben na de bevalling. Maar ik vraag me af hoe ze er dan aan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
simoneee: als je dat weet, win je de Nobelprijs.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik blijf bij wat ik eerder gezegd heb (niet in deze vraag) tegenwoordig krijg je overal kanker van.

Het beste antwoord

het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het gewicht van de baarmoeder kan wel op de ingewanden drukken. Het zou het kunnen versterken. Het kan ook zijn dat het later is opgemerkt door de zwangerschap. Bijna alles word dan afgewimpeld als zwangeschapskwaaltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

erg onwaarschijnlijk. Denk dat het kwam doordat ze het misschien eerder al had of kort erna kreeg. Hierdoor word(zoals hierboven al gezegd) vaak afgeschoven als zwangerschapskwaal. maar het is onwaarschijnlijk dat dit echt zo is.
12 jaar geleden
Aan darmkanker kan iedereen komen, dat komt niet door een zwangerschap en bevalling. Het is wel mogelijk dat die darmkanker al een tijdje actief was maar dat die tumor of dergelijke tijdens de bevalling is ontdekt en dat het ziekenhuis voor een keizersnede had gekozen als ze van die darmkanker wisten omdat dan de druk op de tumor niet zo groot is en dus minder kans op beschadigingen of complicaties.