waarom voelt het nog steeds alsof een stuk van mijn onderbuik slaapt ?

Ik had 2 maanden geleden een keizersnede en nog steeds voelt het als of een klein deel van mijn buik verdooft is. Als ik er over wrijf voel ik me hand niet.Trek dit weg? En hoe komt dit nog ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Er zal waarschijnlijk een huidzenuw geraakt zijn. Ik heb ook nog een doof strookje naast een litteken van een buikoperatie.

Als zenuwweefsel herstelt, herstelt het heel langzaam. Het kan dus zijn dat je na een aantal maanden tot een jaar weer normaal gevoel hebt op je buik, maar het kan ook wegblijven. Als het heel hinderlijk is, of het gebied van doofheid heel groot is, raad ik je aan het eens met je arts te bespreken. Niet dat er veel aan gedaan kan worden, maar het is wel goed als de arts zicht heeft op dit soort - overigens onschuldige - complicaties.