van af welke datum kan ik rekenen dat ik zwanger ben geworden

ik heb 2 dagen voor dat mijn pil op was sex gehad en daarna die 2 pil nog genomen(dus gewoon de strip afgemaakt)
daarnaar kreeg ik mijn menstruatie
na mijn menstruatie(die bijna 5 dagen duurde)
heb ik niet meer de pil geslikt omdat ik graag zwanger wilde worden
heb toen ook veel sex gehad (zeg maar bijna iedere dag)(in mijn vruchbare periode)
nu heb ik een idee dat ik zwanger ben maar kan het nog niet testen is nog te vroeg heb het wel al gedaan maar vorige week en was het nog te vroeg .

nu is mijn vraag zou ik van de eerste keer sex zwanger kunnen zijn of zou ik het van de 2de keer zijn.
ben niet zo op de hoogte hoe pil presies werk
en dat gedoe met vruchtbaarheid en eisprongen enz

Ik heb nu wel kleine bloedingje als of het een innestelings bloeding is
zo voelt het ook aan
kleine krampjes in mijn onderbuik.

ps .weet het omdat ik al eens zwanger ben geweest

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je kunt er in principe vanuit gaan dat je pas na het stoppen met de pil, en na je laatste menstruatie zwanger bent geworden! (als je het bent) Ervoor is een stuk minder logisch, maar nooit geheel uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist omdat het zo moeilijk te bepalen is op welke dag je precies zwanger bent geworden wordt er uitgegaan van de eerste dag van je laatste menstruatie, dan ben je dus zeker nog niet zwanger maar is wel vaak een datum die vrouwen nog weten. Een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken.
Op dit moment kan je niets anders doen dan afwachten tot je een test kan doen

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er tijdens de zwangerschap twijfel ontstaat over de duur ervan, kan er altijd een echo gemaakt worden die behoorlijk nauwkeurig de duur van de zwangerschap kan aangeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een VK en gynaecoloog rekent vanaf de eerste dag ongesteldheid van de afgelopen keer. Als je het juist vertaald ben je dus al zwanger voordat je werkelijk vruchtbaar bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verloskundige begint te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Je zult er denk ik niet achter komen van welke keer je precies zwanger bent geworden, omdat zaadcellen meer dan 24 uur in je lichaam kunnen leven. Je zou dus zwanger kunnen zijn van de eerste keer sex, maar ook van de keren daarna...

Toegevoegd na 56 seconden:
(maar het kan natuurlijk ook nog steeds zijn dat je niet zwanger bent.. Afwachten dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag heb je al eerder gesteld, het ging erom dat je dacht dat je zwanger zou kunnen zijn, maar niet wist van wie, omdat je met verschillende mannen seks had gehad.

Toen was al duidelijk dat je niet veel weet van hoe de pil werkt en hoe je eigen lichaam werkt.

Alsjeblieft, voordat je doorgaat met veel seks te hebben met verschillende mannen, ga naar de dokter en laat je voorlichten! Je neemt nu enorme risico's. Straks ben je niet alleen zwanger (en weet je niet van wie) maar ook ziek. Dat is niet alleen slecht voor jou, maar ook voor je ongeboren kind.