Is een tampon in hebben schadelijk als je zwanger bent?? En is er dan ook verschil in het aantal weken/maanden zwanger??

Ik stel de vraag niet voor mezelf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23K

Antwoorden (5)

nee dat heeft geen schadelijke gevolgen

maar nog iets
het is toch niet nodig om een tampon in te hebben als je zwanger bent
tijdens het zwangerschap wordt je niet ongesteld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan geen kwaad. De vraag is waarom je het zou doen, want als je zwanger bent wordt je bij mijn weten niet ongesteld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet schadelijk voor de baby, die zit afgesloten in zijn zak vruchtwater. Het is voor jezelf ook niet schadelijk, mits je op tijd verschoont. Je mag ook gewoon seks hebben in de zwangerschap, dus wat 'gerommel' in de vagina geeft niet.
Ik snap alleen niet waarom je dat zou willen doen. In een gewone zwangerschap verlies je geen bloed dat je zou willen opvangen, dus ik zie de praktische toepassing niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet verwacht dat je zwanger bent, en een tampon in doet om te voorkomen dat je dalijk met bebloede ondergoed loopt, ben je dus zwanger, met een tampon in. Snap je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat snap ik. Maar ik zou het niet fijn vinden om 'droog' een tampon in te doen. Dan liever een dun verbandje, het is toch niet zo dat je bij een ongesteldheid direct een plas bloed verliest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb altijd ongeveer een week voor, tijdens en een week na mijn menstruatie een tampon in, en heb nergens last van, aangezien het daarzo niet echt droog is. Misschien was dit dan met een te grote tampon?
Ik heb dat laatste namelijk wel, en ik vind dan een verbandje met bloed niet echt fris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van vroeger wat griezelverhalen meegekregen over meisjes die te lang met een tampon liepen of een zeer sterk zuigende tampon in hadden, en dan infecties kregen. Zoals jij zou ik dus nooit doen, maar ik geef toe dat een verbandje ook zeker niet alles is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ytje: heb jij dan 3 weken per maand tampons in? Tjonge...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, te lang met 1 tampon in haha, max is dan ook echt 3 dagen, maar ik verschoon ze gewoon om het zoveel uur hoor. Stippel, nee, niet per maand. Ik heb een cyclus van circa 40. Dit betekent dus dat ik ongeveer 21 dagen van de 40 dagen een tampon draag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij niet gezien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal wel moeten..
Eigenlijk zeg je het zelf al:

##Als je niet verwacht dat je zwanger bent, en een tampon in doet om te voorkomen dat je dalijk met bebloede ondergoed loopt, ben je dus zwanger, met een tampon in. Snap je?##

Ja, dat is duidelijk en het is niet schadelijk.

* Mijn dokter deed daar heel nuchter over:
Je kunt als je zwanger bent gewoon alles doen wat je deed toen je niet zwanger was.
> Dus ook een tampon in doen
en zwemmen
en paardrijden
en seks hebben
en hardlopen en andere sporten

* Dan hebben we het over het normaal gebruik van een tampon, dus regelmatig verschonen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vrouwen zouden zich best wat meer mogen verdiepen in hun eigen anatomie. Met name vrouwen die zwanger zijn of willen worden.
Als seks hebben tot in de laatste fase geen kwaad kan (juist integendeel, volgens de bron) dan kan een goed en hygienisch normaal gebruik van tampons ook geen kwaad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwangerschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, aangezien je veel dingen niet mag drinken of eten, medicatie ed niet mag nemen, twijfelde ik dus over een tampon. Het is (nog) niet voor mezelf, hoe ik op de vraag kwam weet ik al niet eens meer haha maar wat meer kennis kan inderdaad nooit kwaad! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik. Eten en drinken heeft rechtstreeks invloed op je baby: die leeft van wat jij naar binnen werkt. Je vagina is een heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja weet ik ;)
Het is niet schadelijk. Het is een bekend verschijnsel dat vrouwen soms meer last van afscheiding hebben tijdens hun zwangerschap. Je kan dan een tampon gebruiken, maar vaak is het absorberingsvermogen te hoog voor de hoeveelheid vocht die je verliest. Dit merkje door stroefheid bij inbrengen en verwissellen.

Alleen schoon ondergoed of een maandverbandje kunnen ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt.