Als je als vrouw zijnde zwanger raakt van een junk. Heeft zijn drugs gebruik dan consequenties voor het gedrag van het kind dat daar uit voort komt?

En dan bedoel ik niet het gedrag van de junk ten op zichte van het kind , maar ik wil eigenlijk meer weten of zijn sperma nog eventuele sporen van drugs kan bevatten die dus mee genomen worden het eitje in waar dus een kind word ontwikkeld.( Moeder zelf gebruikt geen drugs drinkt verder niet en rookt ook niet.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Nee, voor zover het sperma drugsgebruik overleeft, zitten daar geen sporen van drugs bij. En gezond zaad - al is dat maar een percentage van wat het zou kunnen zijn - zorgt gewoon voor een gezond kind.

Maar consequenties kan het wel hebben, want de persoonlijkheidskenmerken die maken dat hij verslavingsgevoelig is, kunnen door je kind geërfd worden, en dat is dan wel iets om alert op te zijn.

Een veel groter risico echter loopt het kind door het feit dat hij naar alle waarschijnlijkheid zonder (aanwezige, geschikte) vader moet opgroeien, en dat heeft wel degelijk (statistische) consequenties die erger zijn dan een erfelijke prepositie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een + kon geven kreeg je die voor de aanvulling van de erfelijkheid. Deze nuttige informatie was ik even vergeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal ik de plus geven :)
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik ben benieuwd of dit klopt. Heb je misschien een bron waar deze informatie vandaan komt? Voor zover ik weet kunnen drugs ook voor afwijkingen zorgen in o.a. het genetisch materiaal. Dit kan er dus voor zorgen dat een kind bijvoorbeeld het syndroom van down krijgt, maar het kan ook afwijkingen in de hersenen veroorzaken die bijv. Pas op latere leeftijd zichtbaar worden (zoals psychische stoornissen of "minder erge" concentratieproblemen).

Andere antwoorden (2)

Nee, de "kwaliteit" van het sperma kan wel achteruit gaan door drugsgebruik, maar er zit geen drugs bij het sperma.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog wat informatie:

Overmatig drankgebruik, roken en drugs hebben een ongunstig effect op de vruchtbaarheid. De gevolgen van het gebruik van marihuana, op de kwaliteit van het sperma, zouden pas na 3 tot 9 maanden verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zwanger bent geworden van een junk heeft dat verder niets te maken met de ontwikkeling van de vrucht.
Maar het kind kan natuurlijk wel bepaalde eigenschappen van de vader erven, misschien dus ook de gevoeligheid om te vluchten in verslavende middelen (sigaretten, alcohol, andere drugs).