kan ik nu zwanger zijn?

ik heb 3 weken terug de mirena (spiraaltje) laten plaatsen en ben al niet meer ongesteld. afgelopen avond heb ik sex gehad met mijn vriend en hij kwam in me klaar. zoals ik achteraf na het plaatsen van mijn mirena heb gehoord zijn er al heel wat mensen zwanger geraakt met een mirena.

ook heb ik vorige week bij de sportschool op een trilplaat gestaan en kwam ik erna er achter dat dat eigenlijk niet mocht nadat je spiraaltje pas geplaatst is.

kan iemand me duidelijk advies geven??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het lijkt niet erg waarschijnlijk want behalve de hormoonwerking (die nog niet optimaal is omdat de mirena pas kort geleden geplaatst) voorkomt de aanwezigheid van het spiraaltje in de baarmoeder ook de innesteling van een evt. bevruchte eicel. Maar 100% garantie is er nooit (ook niet met andere voorbehoedsmiddelen). Je kan voor de zekerheid een zwangerschapstest doen 2 dagen na je gewoonlijk ongesteld zou zijn geworden.
Met een 'nieuwe' mirena veranderd/verdwijnt je menstruatie maar dit duurt meestal enkele maanden voor je helemaal geen bloedverlies meer hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zo erg twijfelt aan de betrouwbaarheid van je spiraaltje, waarom heb je hem dan laten plaatsen? Ga je nu naar elke keer seks zonder extra bescherming zenuwachtig zijn omdat je misschien zwanger bent? Kies dan beter een voorbehoedmiddel waar je je zekerder bij voelt.

Ga terug naar degene die hem geplaatst heeft en stel daar al die vragen.

Advies: jezelf niet gek maken, een spiraaltje voorkomt in het grootste deel van de gevallen de innesteling van de bevruchte eicel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker nutteloze bijdrage. Minnetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft niet haar vertrouwen geuit over het spiraaltje maar heeft kort na het zetten ervan dingen gedaan waar ze aan twijfelt.
Botte antwoord.