Kans op zwangerschap na antibiotica?

Hallo,
Mijn vriendin heeft enige tijd in het ziekenhuis gelegen en heeft daar antibiotica toegediend gekregen.
Ze heeft op donderdag de laatste antibiotica tablet gehad en de maandag erop tot donderdag ongesteld geweest. Daarna is ze op vrijdag weer begonnen met de pil.

Is er een kans dat ze zwanger is? Zo ja, kan diegene me wellicht wat meer uitleggen hoe de cyclus gaat? En wellicht hoe groot de kans is (groot, gemiddeld, klein, extreem klein bijv.)

Alvast hartelijk dank!

Toegevoegd na 6 minuten:
We hebben de zondag sex gehad nadat ze weer begonnen was met de pil. Ze was uit het ziekenhuis ontslagen een dag nadat ze haar laatste antibiotica tablet gehad heeft (vrijdags dus). Volgens de dokter heeft de antibiotica invloed op de anticonceptiepil.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe kan ze zwanger worden als ze in het ziekenhuis lag?
Misschien handig erbij te vermelden wanneer jullie seks hadden, en of dat met of zonder condoom was.
En wat is de naam van de antbiotica?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitleggen hoe de cyclus gaat ? Dat is wel heel basic he ?
Als ze echter NA de AB en NA een menstruatie gewoon met de pil is doorgegaan, sluit ik eigenlijk vrijwel uit dat ze zwanger is - tenzij ze in het ziekenhuis andere dingen heeft gedaan dan ziek zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk antibioticum heeft ze precies gehad? Want dit speelt mee in hoeverre de pil betrouwbaar is in de periode na het gebruik van de antibiotica. De kans op zwangerschap is bij een regelmatige cyclus het grootst vanaf de achtste dag voor de mediane ovulatiedag tot de vijfde dag na de ovulatie. De mediane ovulatiedag is 14 dagen voor de volgende menstruatie. Jullie hebben gemeenschap gehad net na de menstruatie. Als we dus van het slechtste scenario uitgaan (d.w.z. de pil was niet betrouwbaar), dan is de kans op zwangerschap klein, maar niet uitgesloten. Om echter te weten of de pil inderdaad niet betrouwbaar was, moet ik weten welk antibioticum ze heeft gebruikt.

Antwoorden (1)

ze kan zwanger zijn want de pil is onbetrouwbaar bij een antibioticakuur. Altijd een condoom gebruiken in die gevallen.
Die antibiotica blijft een tijd in je bloed zitten. Zo is mijn vriendin wel zwanger geworden.