is de cyproteronacetaat ethinylestradiol 2/0,035 wel veilig?

Ik gebruik deze pil nu anderhalf jaar. in de bijsluiter staat dat als je hem wilt gebruiken voor anti conceptie dat je een andere pil moet nemen. ik heb mijn huisarts hierover gebeld, dat ik eigenlijk dan wel een andere pil wilde. (heb deze pil in eerste instantie voor acne gekregen). hij zei dat dit niet nodig was omdat deze net zo goed beschermde. toch raar omdat er in de bijsluiter wat anders staat. ook omdat ik sinds kort een vriend heb. ik zou dus wel zeker willen weten of deze pil inderdaad goed beschermd. ik las op internet al meerdere vragen maar zonder duidelijk antwoord. ze zeggen dat het de nep diane 35 is. wat moet ik hier nu mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

"De Diane 35 ® pil bevat per tablet 2 mg cyproteronacetaat en 35 microg. ethinylestradiol. "
(zie bron)
Dus het klopt dan je een generieke variant van de diane 35 slikt.
De diane 35 werkt ook goed als anticonceptie en voor acne. (of tegen acne)
http://www.gezondenzo.net/apotheek-drogist/diane-35-anticonceptiepil-medicijn-tegen-acne/
Als je geen acne meer hebt dan kan je beter een andere "normale" pil nemen omdat die iets minder bijwerkingen heeft.

Ik zou inderdaad nogmaals een andere pil vragen. (eisen)
Krijg je weer acne dan kan je altijd weer wisselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb lang zeker een jaar of 10, Diane 35 gebruikt. Of het helt tegen acne kan ik niet zeggen. Ik werd er niet zwanger mee dus die werking was in mijn geval wel goed.
Dus als dit een generieke Diane 35 is moet die dezelfde werking hebben.

In de apotheek weten ze ook altijd veel te vertellen over de medicijnen die ze uitgeven. Vraag het daar eens om informatie. Misschien weten ze nog alternatieven voor je.