Zwangerschap mogelijk wanneer je een Minervaspiraal heb?

Ik heb nu een klein half jaartje een hormonenspiraal. Voorheen bloedde ik altijd extreem, en had ik alle andere voorbehoedsmiddelen al geprobeerd. Ik bleef onregelmatig bloeden en extreem veel. Na deze spiraal geplaatst was heeft dit nog 2 maanden aangehouden, maar werd dit wel minder. Nu voel ik me al een maand of 2 zwaar misselijk met buien, en heb ik al 2 migraineaanvallen gehad, die ik in het verleden alleen kreeg tijden de 1e weken van mijn zwangerschappen. Ik ben de tel kwijt van mijn menstruaties, maar voor zover ik het bij heb kunnen houden, had ik nu al ogd moeten zijn.. En de vorige ronde, bloedde ik een paar druppels oud bloed. Hoort dit bij het spiraaltje, of moet ik toch een test aanschaffen? (ps. zwangerschap zou ongewenst zijn, vandaar de vraag)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je zou zwanger kunnen zijn want een spiraaltje is geen 100% zekerheid.Dus even een testje doen en dan weet je het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk hoort dit bij het spiraaltje. Ik was zelf ook altijd ERG zwaar ongesteld (als in, elk half uur tampon + maandverband vervangen en dan hopen dat ik op tijd was om doorlekken te voorkomen). Met het spiraaltje wordt ik soms niet ongesteld, en andere keren alleen heel licht. Dus het kan wel degelijk door het spiraaltje komen.

Maar, er is altijd een hele kleine kans dat je toch zwanger wordt. Voor je eigen rust zou ik gewoon even zo'n test halen, dan heb je zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Mirena spiraal is het heel gebruikelijk dat je op een gegeven moment geen of nauwelijks bloedverlies meer hebt tijdens menstruaties. Het feit dat je al een tijd geen bloedverlies hebt gehad, hoeft dus helemaal niet te zeggen dat je zwanger kan zijn. De kans om zwanger te raken met de Mirena spiraal is erg klein. Ik weet niet of een zwangerschapstest wel betrouwbaar is op het moment dat je een Mirena spiraal hebt. Ik zou als ik jou was contact met de huisarts opnemen, om te onderzoeken waar de klachten vandaan komen. Ook al zou je niet zwanger zijn, die klachten kunnen misschien wel door de Mirenaspiraal komen. De huisarts kan ook vaststellen of je misschien toch zwanger bent. Dus eindconclusie is, dat je het beste toch contact op kan nemen met je huisarts. Stel (de kans is erg klein) dat je onverhoopt toch zwanger bent, dan kun je dat het beste zo snel mogelijk weten, met het oog op de nog mogelijk te nemen maatregelen. Dus morgen meteen de huisarts bellen en je verhaal doen en z.s.m. een afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stoppen en minder worden van bloeden hoort bij het spiraaltje. Ik heb hem nu 4 jaar en ben al 3,5 jaar niet ongesteld. Hoofdpijn had ik in he begin ook wel eens, zijn gewoon bijwerkingen van de hormonen. Is bij mij altijd nog minder dan met de pil. Ik vermoed niet dat je zwanger bent met je spiraaltje. Heb je wel regelmatig gecontoleerd óf hij er nog zit? En anders kan je bij erge twijfl altijd langs de huisarts of gyno