als je zwanger bent ververst je vruchtwater om de zoveel tijd. maar waar gaat het vruchtwater eruit en erin als de baarmoeder een dichte zak is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Het vruchtwater wordt door de moeder weer uitgeplast. Het vruchtwater verlaat de baarmoeder via de placenta en wordt door het bloed van de moeder naar de nieren afgevoerd. Moeder en kind wisselen voortdurend stoffen uit. Het meeste bekend is natuurlijk het toevoeren van stoffen via de navelstreng. Deze voert echter ook afvalstoffen van de baby af. Vruchtwater bestaat uit ´babyplasjes´, het kindje slikt het vruchtwater ook door. Onder andere om het slikken te oefenen voor als het straks geboren is, maar natuurlijk worden op deze wijze ook stoffen uit het vruchtwater naar de moeder teruggevoerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het 'oude' vruchtwater wordt via de placenta, de vliezen en je bloed door de nieren afgevoerd.