Als spermadonor bij een spermabank mag je als donor maar een beperkt aantal kinderen verwekken. Kun je bij een andere spermabank nóg eens zoveel?

Ik ga binnenkort bij het AMC in Amsterdam doneren gedurende 1 à 2 jaar. Daaruit mogen maar een beperkt aantal kinderen worden verwekt. Maar kun je dan bij een andere bank nóg eens zoveel kinderen verwekken? Of is er landelijk een maximum? Of per continent? Of wereldwijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind je dat geen raar idee, dat jouw kinderen op aarde lopen. Wie zegt dat moeders goed voor je kinderen zorgt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bliets, ik zou het erger vinden te weten dat er vrouwen met een onvervulde kinderwens zijn, door te weinig donoren. (ben een meisje hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die wensouders worden trouwens heel goed gescreend, en hebben er veel moeten voor doen en lang moeten voor wachten. De kans is heel groot dat zij het heel goed doen. Veronderstel ik toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch juist mooi als een man zijn zaad willen doneren voor vrouwen die om wat voor reden dan ook een kind willen? Dan is dat je prioriteit en niet dat je je kinderen niet ziet opgroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je het maar niet anoniem doet (als je voor jezelf begint). Ontneem een mogelijk kind niet de kans iets te weten te komen over zijn/haar achtergrond.
(Als adoptiekind kan ik zeggen: het feit dat het voor mij _mogelijk_ was om mijn biologische ouders te achterhalen gaf me al rust. Ik heb wel contact gehad met mijn bio-ma, en dat was eigenlijk wel genoeg.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stellen die een kind krijgen van een zaaddonor hebben vaak een ontzettend grote kinderwens en hebben al vaak andere trajecten geprobeerd. Zij zullen vast goed voor het kindje zorgen. Ze hebben er veel voor over gehad, ook veel tijd en stress. Het is niet een kindje dat per ongeluk wordt verwekt en dat niet gewenst is. Ik vind het een heel goed ding dat zoiets bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
henneke: 'een ontzettend grote kinderwens' hebben is geen enkele garantie voor 'goed voor het kindje zorgen'.
Meestal zal het wel goed gaan, maar het ene feit garandeert beslist het andere niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo: Nee, dat zegt ook niet altijd iets, dat weet ik. Maar in de meeste gevallen is dat wel het geval, heb ik gehoord en gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bij een normale opwekking van de zwangerschap ook in de meeste gevallen wel het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeker, zolang het kindje maar gewenst is, en het niet een ongewenst ongelukje is.

Het beste antwoord

Zie het bijgevoegde artikel of de de nederlandse man die de grootste donor zou zijn

Het staat er niet keihard in maar het artikel suggereert in ieder geval dat hij voor zichzelf is begonnen omdat hij niet meer via een IVF kliniek kan doneren, maw hij kan blijkbaar niet verder bij een andere kliniek