Wat zijn de ECHTE tips om een jongetje of meisje te krijgen?

Ik heb wel eens gehoord dat als je een meisje wil je je bekken moet kantelen met je benen omhoog en niet te snel naar de wc etc...
Maar zijn er ook tips? (eventueel bewezen) die echt werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er denk ik niet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik denk eerst wat bedoel je nou, maar je bedoeld standje bij seks :p Ik heb wel iets gehoord van een speciaal dieet dat je volgt tijdens de zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Links er op rechts er af meisje !rechts er op links er af een jongen ! Dit heb ik echt gelezen in een oud boekje ter voor bereiding huwelijk . te leuk.maar helaas niet waar :) niks. Ja vrucht er uit test en weer terug ! Niet gepast .ethisch niet goed gekeurd ! Wat mij betreft ook niet Oke . Er komen in de toekomst wel mogelijk bruikbare methoden .maar nu nog links er op :)

Het beste antwoord

Nee, als het zo makkelijk was.......

Er is eigenlijk maar één wetenschappelijk gegeven dat hout snijdt, en dat in sommige gevallen ook lijkt te lukken.
Zaad waar jongetjes uit komen (dus met een Y-chromosoom) is iets sneller maar leeft iets korter dan zaad waar meisjes uit komen (met een -chromosoom), dat ook iets trager is.

De eisprong is een moment-opname, waarbij de bevruchting binnen ongeveer 3 dagen moet plaatsvinden.

Door te proberen te zorgen dat de bevruchting vlak voor, tijdens of na de eisprong is, (daarvoor moet je wel vrij precies weten wanneer de eisprong is) vergroot je de kans op een jongetje. Wil je liever een meisje, dan moet je dus uiterlijk 1 of 2 dagen voor de eisprong gemeenschap hebben. Alleen het trage, overwegend 'vrouwelijke' zaad zal dan nog leven.

Dit is de enige methode die heel iets meer dan 50 % kans op het gewenste geslacht geeft. Alle andere technieken en diëten geven 50/50 % kans, maarja, dat doet ' geen techniek' ook.

Ook redelijk betrouwbaar is de leeftijd van de moeder : hoe ouder de moeder bij haar eerste kind, hoe grotere kans op een jongetje. En op een meerling trouwens. Maar ook dat gaat om statistische gegevens, en geeft geen individuele garanties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor.

Andere antwoorden (9)

Het werkt bij de mens niet als bij bijv. krokodillen. Daar bepaalt de temperatuur van de eieren of het jongetjes of meisjes worden. Bij de mens is het een mix uit aanleg en het tijdstip van de bevruchting. Ik meen me te herinneren dat 'mannelijke' zaadcellen sneller zwemmen en minder lang leven dan 'vrouwelijke' zaadcellen die langzamer zwemmen en langer leven. Dan hoef je 'alleen' nog maar de ovulatie precies te bepalen en de rest kan je zelf.
Zonder garantie uiteraard. ;-)

Wat voor een groot deel meespeelt is de samenstelling van de familie van de vader. Immers bepaalt de vader het geslacht (vrouwen hebben alleen X-chromosomen en kunnen dus alleen meisjes maken; mannen hebben X en Y chromosomen en zijn dus geslachtbepalend). Heeft hij (en/of zijn vader) enkel zussen, is de kans op een meisje groter dan dat de vader uit een gezin van enkel mannen komt. Met welk standje en welke lokatie de verwekking plaatsvindt, heeft weinig (geen?) invloed op het geslacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apart dat Marleen met haar goede antwoord 5 plussen krijgt en mijn, deels hetzelfde antwoord op hetzelfde tijdstip een min krijgt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt niet van mij hoor die min :)
Het enige dat bewezen werkt is prenatale screening. Prenatale screening is in NL alleen toegestaan ter voorkoming van ernstige erfelijke afwijkingen. Dus bijvoorbeeld alleen als de genetische afwijking op jongetjes overgaat is het toegestaan om dat de jongetjes embryo's ter verwijderen.
Dat wordt in China misbruikt om er van zeker te zijn dat ze een jongetje krijgen. De vrouwelijke embryo's worden dan verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve bovenstaande adviezen kan je ook advies inwinnen bij GenderConsult ( zie website ).
Deze mevrouw heeft een speciaal dieet ontwikkeld waarmee ze de kans op het gewenste geslacht zo verhoogd, dat 85% van haar klanten daadwerkelijk een kindje krijgen van het gewenste geslacht.
Al haar klanten werken mee aan wetenschappelijk onderzoek om ook de methode wetenschappelijk te bewijzen. Op dit moment is er kritisch onderzoek naar, maar geen bewijzen dat de methode niet werkt.( of althans, de kans op het gewenste geslacht niet verhoogd )

Persoonlijk vraag ik me af als je als kind tot de 15% "mislukking?" behoort hoe je je dan moet voelen ( mama wilde liever een meisje bijv. ) Maar goed, daar vroeg je natuurlijk niet naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ze vroeg er niet naar maar van mij krijg je de + voor je laatste alinea!!!!!
De enige ECHTE manier om een jongetje of meisje te krijgen is DOOR te gaan tot je er één hebt!!!!

Maar, sommige mensen gaan daarvoor heel ver. Ik ken een gezin met 5 (!!!!) dochters die zich afvroegen of ze de gok nog een keer moesten nemen.

Alle verhalen ten spijt, TENZIJ je embryoselectie laat doen is het alleen een kans(verhoging).

En als je ziet hoeveel gezinnen er zijn met 2 or 3 van hetzelfde geslacht zijn tov van de gezinnen met de kinderen 50-50 verdeeld, ben ik er van overtuigd dat sommige stellen "aanleg" hebben voor jongens en andere voor meisjes.

Als jullie aanleg hebben voor jongen, denk ik dat al die dieten en houdingen je niet gaan helpen.

En nog een laatste ter overweging.

Je wilt mogelijk een bepaald geslacht omdat je denkt daar een voorkeur voor te hebben. Maar wat nou als het zo gewenste meisje er één wordt die dol is op zich vies maken en met jongensspeelgoed spelen? Of die jongen die je zo graag wilde houdt helemaal niet van sport en is zachtaardig en verlegen???

Dit is maar als voorbeeld bedoeld, misschien wil jij juist een stoer meisje, maar dan krijg je mogelijk een "poppentypje" dat is wat ik er mee wilde zeggen.
Karakter en levenshouding tekent een kind soms nog meer dan het geslacht alleen

Ik wens je vooral een gezond en aardig kind
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zo als de oudste moeder ter wereld (70) zij gingen ook door tot ze een jongen kregen. Alleen het nadeel was ze kregen een tweeling en de andere was een meisje en dat was dan weer wat duurder in de opvoeding, omdat de behandelingen enzo om zwanger te worden ook veel geld hadden gekost. (best triest eigenlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus vanwege de kritische noot mbt het 'wensgeslacht'.
Je heb daar zelf geen verschil in te maken.
Gewoon echt niet.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ECHTE tip is dat je er niets aan kunt doen.
Al die tips zijn lariekoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn hele forums voor waar vrouwen tips uitwisselen om een kindje van het gewenste geslacht te krijgen. een greep uit de tips:
1) "jongenzaadjes"schijnen sneller te zijn dan meisjes, dus een dag voor de eisprong sex zou sneller tot een meisje leiden. sex op de dag van de eisprong is dus goed voor een jongen. 12 uur na de eisprong schijnt juist weer voor een meisje te zorgen (0+12 methode)
2) een bepaalde zuurgraad in de vagina schijnt ook bevorderlijk te kunnen zijn voor een meisje/ jongen. dit valt te bereiken met een dieet en vitaminepreparaten. spoelen met een vaginale emulsie na de sex schijnt hier goed voor te zijn, al vraag ik me af of er dan uberhaupt nog levende zaadjes achterblijven.
3) niet te diep penetreren en meteen opstaan na de sex schijnt ook voor een meisje te zorgen. de "jongens"moeten dan óf te ver zwemmen, óf ze lopen er vanonder uit. voor een jongen doe je het dus precies andersom.
4) er bestaat een maankalender waarop je kunt zien of het een jongensdag of een meisjesdag is. sex op die dag zou dan tot het gewenste geslacht leiden, omdat de maanstand invloed zou hebben op de zuurgraad van je vagina. je moet dan natuurlijk wel net in je vruchtbare dagen zitten.
5) er bestaat een zgn genderkliniek in België die het zaad "wast", zodat je ook een kindje van het gewenste geslacht zou kunnen krijgen. een dure en ook niet geheel betrouwbare methode. in Nederland is dit verboden.
6) in Nederland bestaat wel een bureau (genderconsult) die je tegen betaling begeleiden met het krijgen van een kindje met het gewenste geslacht. Ze claimen dat de slagingskans 85% is.
Ik lees al een poosje mee op deze forums, maar als ik objectief kijk, lijkt het er op dat ongeveer 50% het gewenste geslacht krijgt. Ws was dit dus ook gebeurt zonder alle poespas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat maakt het uit?
als het maar gezond is toch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is door wetenschappers in turkije bewezen, dat als de man een paar dagen geen zaadlozing heeft, dus de sperma opspaart zeg maar, dat dan de kans op een jongetje groter is omdat de sperma cellen van de jongetje zwak zijn maar wel snel zwemmen, houdt dus is dat ze dan op dat ogenblik de eicel sneller bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het tegendeel wordt ook wel beweerd;
door vaak een zaadlozing te hebben, overleven er uiteindelijk de meeste meisjes, omdat het zaad dan "dunner"wordt en de meeste "zwakkere" jongens zijn dan helaas al overleden.