Welke houding kun je het beste aannemen als je vrouw moet bevallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk zelf een relaxde en steunende houding zo heeft je vrouw het meest aan je... maarja ik weet daar niks van want ik ben 16(daarom ook als reactie geplaatst)... succes....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het live? ;)
capthavoc
12 jaar geleden
de flauwval houding ;)

Antwoorden (14)

De onzichtbare houding. Blijf in de buurt en ben er als ze je nodig is. Spreek niet tegen en let op haar, dan weet je wel wanneer je nodig bent! Blijf kalm. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ondersteunende houding. Probeer haar kin rustig en voorzichtig richting haar borst te drukken en doe gewoon wat er van je gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou haar hand vast zodat ze kan knijpen. Doe wat je gevraagd word, niet in de weg staan en alleen praten als dat
Nodig is, en soms wat kalmerende woordjes fluisteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rust zelf zijn als je dit kunt want jij wordt natuurlijk ook nog eens vader,maar het beste is om de rust te bewaren en er zijn als je vrouw je nodig heeft en dit verschilt per vrouw.
De ene vrouw vindt het fijn om flink in je hand te knijpen en de ander wil absoluut niet dat je haar aanraakt.De een heeft baat bij fluisterende bemoedigende woordjes en de ander zegt op dat moment:hou je mond en ga weg.
Neem het je vrouw niet kwalijk want zij weet op dat moment vaak niet wat ze zegt vanwege de pijn.
Je merkt vanzelf wel als het zo ver is wat je vrouw wil,maar in ieder geval niet paniekerig doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je intuitie volgen, iedereen kan je advies geven maar puntje bij paaltje vergeet je dat toch weer als je vrouw ligt te bevallen. Geef haar in ieder geval voldoende steun en val niet flauw. Zij is degene met pijn. Good luck
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de weeen al het bovenstaande, tijdens het persen kun je haar hoofd ondersteunen en misschien helpen haar been vast te houden (optrekken) aan de kant waar jij staat.
Het is ook handig om hier vooraf over gesproken te hebben weet ik uit ervaring (al kan het op dat moment wel weer verschillen.) dus vraag fewoon wat ze van jou verwacht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is ben je ook meegeweest met de zwangerschapsgymnastiek, heb je mee leren puffen en is dit onderwerp daar ook behandeld.
Kortom een positieve grondhouding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedere man heet het nodig om mee naar die les te gaan. Trouwens ook niet iedere vrouw.
Ik lees bij de antwoorden:`Kin naar haar borst duwen`. Dat geeft een verstikkend gevoel hoor!! Je kunt haar beter steunen wanneer je je handen op haar schouderbladen zet en vervolgens haar naar voren duwt om kracht te kunnen zetten bij de persweeen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,het beste is om haar bij de schouders een beetje naar voren te helpen want zelf heeft ze dan de kracht niet meer om dit zelf te doen want ze moet haar dijbenen pakken als ze moet gaan persen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, waarom gaan mensen er hier van uit dat die vrouw plat op haar rug gaat bevallen? Verschrikkelijk! Half of helemaal zittend gaat een stuk makkelijker en dan hoeft die kin ook helemaal niet naar die borst. Of probeer voordat ze gaat persen het hoofdeinde van het bed omhoog te zetten. Dat was de belangrijkste functie van mijn man bij mijn laatste bevalling. Ik ben hem er erg dankbaar voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Stippel helemaal met je eens! De kin naar de borst duwen !! Hoe is het mogelijk dat men dat nu nog adviseert!!!
De echtgenoot houding : steun haar , maar laat haar met rust als ze dat vraagt. Ik vond het heerlijk dat mijn man zei : je doet het harstikke goed schat , en dan met een washandje over me hoofd ging. Ik mocht ook in zijn hand knijpen ( let op doe je ringen af) mocht ze boos worden dan komt dat door de pijn en blijf dan rustig ( Ga Er Niet Tegenin) ze meent het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door er gewoon te zijn en haar te steunen en met rust te laten als ze het nodig heeft. Mijn man heeft de hele tijd (10 uren) naast mijn bed gestaan/gezeten. Hij gaf mij te drinken, masseerde mijn rug als ik heftige weeën had, deed een koel washandje op mijn voorhoofd en zei lieve bemoedigende woordjes. Maar als het nodig was liet hij mij met rust. Dan was het genoeg voor mij om te weten dat hij naast mij zat. Dat ligt echt aan je vrouw en aan de bevalling. Wees niet gekwetst als ze je af snauwt of uitscheld, dat komt door de pijn en de hormonen.

Misschien was de vraag bedoelt:

Welke houding kun je het beste aannemen als je als vrouw moet bevallen?

Dan is het antwoord:

Dat ligt echt aan de vrouw zelf. Bij de een werkt de hurkhouding het beste (speciale baarkruk) en bij de andere gewoon liggend. Dat kan tijdens de bevalling veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 3 kinderen gekregen en van alle drie bevallingen weet ik bijna niets meer van wat er om me heen is gebeurd.
Ik raad aan om alles te doen wat de verloskundige vraagt bijvoorbeeld om een koud washandje te pakken zei weet precies wanneer wat nodig is.
Ik houd er heel veel van als mijn man bemoedigende woordjes toespreekt maar tijdens mijn bevallingen was ik erg blij dat niemand zich met mij bemoeide.
Je stelt je als vrouw heel kwetsbaar op en hebt ook nog eens enorm veel pijn op dat moment wil je met rust gelaten worden.
De verloskundige zei wel afentoe na of op het eind van een een hele heftige wee dat ik het erg goed deed, maar die was zoooooooooooooooo ontspannen dat ik daar een heel goed gevoel bij had.
Als je zelf ook gespannen bent wat logisch is want al heb je geen pijn het valt niet mee om je vrouw zo veel pijn te zien lijden. dan komt iets al snel verkeerd over en op zo'n moment kan een vrouw weinig hebben.
Zorg ervoor dat je er daarna heel veel voor haar bent dan heeft ze wel die goede woordjes en een dikke knuffel nodig.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een AANVAARDENDE houding

Daar bedoel ik mee dat je op het moment kijkt (en vraagt) wat ze nodig heeft en dan probeer je dat te doen.

En als je het dan (natuurlijk) fout doet en ze scheldt je de huid vol, en nog een keer en nog een keer, dan blijf je geduldig en lief en je wanhoopt niet en je gaat er niet aan twijfelen of ze nog wel van je houdt.

En als ze achteraf een beetje timide vraagt of ze niet HEEL lelijk tegen je heeft gedaan dan zeg je manmoedig, ach, dat hoorde erbij en zo erg was het helemaal niet en ik weet niet eens meer wat je allemaal hebt geroepen.

Sterkte
12 jaar geleden
Het allerbeste werkte bij mij dat hij achter mij ging zitten zodat ik letterlijk en figuurlijk op hem kon steunen/ tegen hem aan kon hangen. Laat de bevalling aan je vrouw en de specialisten over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door in het moment op te gaan en je vooral niks persoonlijk aan te trekken. Bij mijn eerste vond ik alles wat 'papa' deed en zei NOT DONE. Hij moest weg, mij met rust laten, hij stonk (vooral uit zijn mond en telkens als hij sprak, wapperde ik met mijn handen zijn adem weg), hij was vies, zijn stem was irritant en toen hij over een koud washandje begon te 'zeuren' kreeg ik een woedeaanval. Ook heb ik naar hem gegild dat ik NOOOOOOIT geen sex meer wilde en zeker niet met hem de viezerik enzovoort enzovoort... Masseren? Echt niet! Opzouten kon ie!

Een half uurtje later zat ik op de baarkruk met hem als ondersteuning achter me en moest hij vooral fysiek heel dichtbij blijven. Ik kroop zowat in hem.

En dit nadat we samen de pufcursus hadden gedaan.....

Bij de tweede deed ik weer heel anders...

Bevallende vrouwen, je kunt er geen pijl op trekken! Laat het dus maar gewoon over je heen komen en geniet straks van jullie kleine!