Hoe zeker is een zwangerschapstest? Vandaag is het 4 dagen geleden, de eerste gaf 'zwanger' aan, en de tweede van 'niet zwanger' aan, wat is her nou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Wat de uitslag ook was/is, het is onduidelijk. En aangezien je aangeeft dat "haar ouders" het niet mogen weten en ik zag dat jij 15 jaar bent: zo snel mogelijk naar de huisarts gaan! Een huisarts heeft geheimhoudingsplicht. Ga anders samen naar jouw huisarts. Niet wachten!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zitten daar ook kosten aan verbonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij niet, zit gewoon in de ziektekostenverzekering. Maar laat je daardoor alsjeblieft niet weerhouden. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee, dan gaan we maar even naar de huisarts, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat jullie dat doen! Ik duim voor jullie :-)

Andere antwoorden (6)

tijd om naar je huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan dat anoniem? haar ouders moeten het NIET weten..
Een zwangerschapstest is best betrouwbaar... als je hem correct uitvoert!
Dat wil zeggen, de handleiding volgen en bij voorkeur testen met ochtendurine.

Waren het 2 verschillende merken testen of dezelfde?

De beste manier om er achter te komen of je al dan niet zwanger bent is wel een bloedafname bij de huisarts. Die meet dan de hoeveelheid HCG (zwangerschapshormoon) en kan je met zekerheid vertellen of je zwanger bent.

Als je liever zelf nog eens test; de goedkope testen van het kruidvat zijn héél goed. Morgenvroeg met ochtendurine!

succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik zwanger was deed ik 3 testen. Ik was toen 5 dagen over tijd. Die van Predictor (de duurste) zei negatief. De 2de Kruidvat huismerk zei positief en de huismerk van Etos bleef vaag. Dus nog niet echt zekerheid. Na 7 dagen over tijd te zijn geweest deed ik weer een Predictor en Kruidvat test en die waren beiden positief. Ik was dan ook zwanger. Het ligt echt aan de test en hoe gevoelig die is. Er moet ook genoeg HCG hormoon (zwangerschapshormoon) in je urine zitten om opgepikt te kunnen worden door de test. Misschien moet je nog een paar dagen wachten tot je een week over tijd bent, en dan weer een test doen. Als het dan nog een onzekere uitkomst is ga dan even naar je huisarts voor een test.

Toegevoegd na 1 minuut:
De huisarts heeft zwijgplicht dus je kunt er gerust naartoe gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Optie 1:
- de eerste was van een beter merk, en reageerde ook op een minimale hoeveelheid "zwangerschapshormoon" in je urine. Je bent dus zwanger, doe over een paar dagen nog een test voor definitieve check
Optie 2:
- je was zwanger, echter je lichaam heeft het in vroeg stadium afgestoten ( vroege miskraam ) en je bent nu niet meer zwanger.

Hoe dan ook, doe over een paar dagen nog een test, weer zwanger, dan kan je er echt wel zeker van zijn!
Beste moment om te testen is niet eerder dan de eerste dag dat je menstruatie zou 'moeten" zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zwangerschapstest test de hoeveelheid zwangerschapshormoon(HCG) in je urine. vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden is hiervan voldoende aanwezig om een test positief uit te laten slaan. (sommige testen zijn zelfs nog gevoeliger en kunnen al iets eerder worden gebruikt).
een zwschpstest slaat nooit positief uit als je dus geen HCG in je urine hebt zitten (je kunt dus niet vals positief testen, mits je hormonen hebt gebruikt).
er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:
1) je hebt een ander merk test gebruikt (minder gevoelig)
2) je urine was nu veel minder geconcentreerd
3) je was wel zwanger,maar het is toch niet goed gegaan.

je kan evt. nog eens een test doen (dezelfde soort als de eerste keer) met ochtendurine, of je zou even bloed kunnen laten prikken (met bloedonderzoek kun je veel beter het HCG gehalte laten meteen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wellicht het geval zijn dat je heel even zwanger bent geweest en nu niet meer en dat je dus 'verlaat' ongesteld wordt, al weet ik niet zeker of je dan op zo'n korte termijn al geen hgc-hormoon meer in je urine hebt. Ook kan het zijn dat je de test niet goed hebt uitgevoerd, of niet met ochtendurine waarin het hgc-hormoon het meest geconcentreerd aanwezig is. Het kan dus toch ook nog steeds zo zijn dat je zwanger bent. Ik zou gewoon een nieuwe test kopen en deze morgenochtend uitvoeren. Een onterecht positieve uitslag is m.i. niet mogelijk, een onterecht negetieve uitslag wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hm, ik zie dat je een jongen bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa, het gaat om mijn vriendin ..