au kind in mijn ribben hoe nu verder?

mijn baby heeft sins 2 weken geleden besloten met zijn voeten in mijn rechter ribben te nestelen. dit doet zoveel pijn dat ik met mijn rechterarm bijna de hele dag omhoog zit.
om over slapen maar niet te spreken.
eruit masseren heb ik geprobeert wat kan ik nog doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Wat je zou kunnen proberen is haptonomie
dan "lok"je je baby als het ware met je handen naar de plaats waar je hem wel wil hebben.
Het vereist wat oefening maar het werkt wel

Toegevoegd na 1 minuut:
bij de link staat ook een oefening
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik ken het, je moet ff je tijd uitzitten vrees ik. probeer zoveel mogelijk rechtop te blijven zitten en niet inelkaar gezakt. hoe gaat veters strikken... :)
succes nog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan hoever je in de zwangerschap ben. Want het is doch wel het prettigst als de kleine goed indaald is op tijd. Overleg met jouw verloskundige aub..

Toegevoegd na 1 minuut:
moet zijn "ingedaald"

Toegevoegd na 2 minuten:
Als de verloskundige zich geen zorgen maakt, hoef jij het ook niet te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je wellicht gelijk in.
Blij zijn dat je zwangerschap zo goed verloopt en zo vergevorderd is. Mijn beide kinderen zijn nooit verder gekomen dan pakweg mijn navelhoogte ; ik had er heel wat voor over gehad ze eens een goeie por in de ribben te voelen geven. Of úberhaupt te voelen trappen.

Maar misschien kan je gynaecoloog (of verloskundige0 de baby van buiten af een beetje draaien zodat hij in een voor jou comfortabeler houding komt te liggen ? Dit lukt niet altijd en niet iedereen is er even handig in, maar het is het proberen zeker waard. Ze kunnen zelfs kinderen helemaal kéren als ze in een stuit liggen. Al keren ze soms net zo vrolijk weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het....mijn dochter had 15 jaar geleden hetzelfde goeie idee. Ben bang dat je er niet veel aan kan doen....je kan idd proberen de baby een beetje te porren zodat ie misschien wat van houding veranderd. Weet ook niet hoe lang je nu zwanger bent maar als je al hoogzwanger bent dan heeft het kindje ook niet veel ruimte meer om naar toe te verkassen :) Succes....het is ff doorbijten maar het is het meer dan waard! Bedenk je vooral dat heel veel vrouwen het geluk om zwanger te worden en te blijven niet gegund is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook een voorkeursligging zijn. Ik kreeg er "last van" toen ik 7 maanden zwanger was. Dan moet je toch echt nog wel 2 maanden. Mijn docher vond het blijkbaar fijn om zo uitgestrekt mogelijk te liggen :)