Kan het kwaad om erge buikkrampen te hebben tijdens de zwangerschap (week 26) en merkt ons kindje dat?

Ik ben 26 weken zwanger en werd vannacht wakker van enorme buikkrampen. Mijn man heeft een warme kruik gemaakt en nu trekken de krampen geleidelijk weg gelukkig. Ik heb in het begin heel veel buikkrampen gehad, maar nu al weken niet meer. Ik maakte me vanavond daarom een beetje ongerust. Ik lees op internet dat je darmen in de verdrukking komen dus dat buikkrampen vaker voorkomen, maar wil het jullie ook nog even vragen, just in case.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (3)

Aangezien je al aardig gevorderd bent in je zwangerschap zou ik ten alle tijden bij hevige buikkrampen je verloskundige waarschuwen. Ook om jullie gerust te stellen dat alles oke is met jullie kindje. Niet te lang mee wachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je ongerust maakt zou ik altijd even bij de vk (verloskundige) langs gaan.
Beter 10x teveel als 1x te weinig.
Ik heb na 3 kindjes wel geleerd dat je altijd, maar dan ook altijd op je gevoel kunt vertrouwen.
Zeker met buikkrampen kun je beter t zekere voor t onzekere nemen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals boven vermeld is het idd verstandig om je verloskundige op de hoogte te brengen.Maar om je alvast een beetje gerust te stellen noem ik een aantal andere oorzaken. Je darmen zijn wat dunner en gevoeliger. Wanneer er geen bloed bij is kan het in principe geen kwaad. Ook is het belangrijk dat het 1 constante pijn is. Wanneer het dus steeds na een tussenpoze terug komt (om de zoveel minuten) kunnen het weeen zijn dus zeker een reden om de VK te bellen. Het kunnen oefen weeen zijn. Maar vooral als dit je eerste kindje is en je het verschil van (oefen) weeen en buikkrampen niet weet.