als ik op mijn buik druk kan ik dan de ongeboren baby pijn doen?

ik voel de kleine in mijn buik steeds bewegen en maak contact ermee, soms drukt mijn vriend erop, niet te hard ofzo maar hij voelt dan iets hards van de kleine, kan de kleine dan iets breken? ben nu 29 weken zwanger

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23K

Antwoorden (8)

Nee hoor, de baby ligt veilig in het vruchtwater. Je kan hem echt geen pijn doen en zeker niets bij breken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Er zit veel vet in je buik (je buikwand) en veel vruchtwater in je vruchtzak dit kan echt geen kwaad en waarschijnlijk ligt je baby met een hieltje of armpje dicht onder je buik en kan je dit voellen als je op je buik drukt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet. Je kind is goed beschermt in je buik. Eerst krijg je een vetlaag en spieren, die beschermt dan de baarmoeder. Je baarmoeder is gevuld met vocht, wat ook als stootkussen dient.
Voor dit soort vragen kan je ook bij je verloskundige terecht. Die kan al je onzekerheden wegnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, je vruchtwater fungeert als een soort bumper, dus dat zal niet zo snel gebeuren. In theorie zal het vast kunnen als het heel hard gaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat kan niet. Door het vruchtwater zit je baby veilig tegen eventuele stoten en duwen. Dus lekker veel contact maken met je baby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het zien als een hele grote ballon gevuld met water met daarin een poppetje,
als je tegen die ballon aan duwt gaat het poppetje opzij maar je raakt hem niet.
Als je zelf in het zwembad zit en je probeert een duw onder water te geven lukt dat ook niet zo goed zo gaat dat ook in je buik.
alleen met een hele harde duw als je bijvoorbeeld van de trap af valt op je buik moet je even na laten kijken bij de verloskundige.
nog een extra weetje, als je je hand een tijdje op je buik legt en deze heel zachtjes naar opzij beweegt zal de baby je hand volgen. hij schuift zachtjes met je mee omdat hij dit contact tussen jullie 2 erg leuk vind.
Dit kan ook met de hand van je vriend.
ik wens je een goede zwangerschap toe verders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vruchtwater beschermd je ongeboren baby. Zachtjes drukken of voelen kan geen kwaad. De verloskundige doet dit immers ook als ze je onderzoekt. Je kunt ook gewoon vrijen dus het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor daar hoef je niet bang voor te zijn, het vruchtwater beschermt je kleintje goed.
iemand die ik ken, ze staat voor de klas in het speciaal onderwijs was 31 weken zwanger en kreeg een trap in haar buik.
zij naar de dokter want ze was erg geschrokken natuurlijk en die zei dat er eigenlijk niks kon gebeuren.
zo ook met twee andere vriendinnen. 1 viel van de trap en 1 met haar fiets. ook helemaal niets aan de hand.

wat je vriend doet is neem ik aan veel minder heftig dan wat ik net schreef, en anders kan je vragen of ie het net meer doet.
je zal e er druk over maken en stress van de moeder is ook niet goed voor de baby.

geniet van je kleintje