ik ben zwanger maar het lijkt net of ik ongesteld moet worden is dat normaal

ik weet nog niet hoe lang ik zwanger ben heb al een afspraak gemaakt bij verloskundige

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (5)

Ja dat kan hoor, je kunt nog een beetje bloed, oud bloed verliezen, wat een beetje lijkt op de menstruatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan voorkomen dat je de hele zwangerschap gewoon ongesteld word, of dit goed is weet ik niet zou je met je verloskundige moeten overleggen.
Vrouwen die niet wisten dat ze zwanger zijn en toch een kind baren ondanks dat ze regelmatig ongesteld zijn. Klinkt vreemd maar het gebeurd nog steeds.
Overleg dit met je huisarts of verloskundige wat je het beste kan doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit is heel normaal.
Je bent zwanger, dus je hele hormoonhuishouding staat op z'n kop. Je borsten kunnen bijvoorbeeld gespannen aanvoelen en pijnlijker zijn. Je kunt wat emotioneler zijn dan anders. Je buik kan aanvoelen alsof je ongesteld moet worden. Zowel bij zwanger zijn als bij ongesteld worden komen allerlei hormonen vrij, dus zo gek is dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je baarmoeder is nu erg doorbloedt en je banden "voelen"ook dat er hard gewerkt wordt in je baarmoeder.
dit kan hetzelfde gevoel geven als het zeurderige gevoel dat je kunt hebben als je ongesteld moet worden.
dit is dus heel normaal (ik heb het ook altijd gehad).
zolang je geen helder rood bloedverlies hebt met erge buikkrampen is het niks om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is heel normaal dat je wat krampjes voelt wat lijkt op een komende menstruatie. Geen zorgen. Ook bloed verlies is in het begin best normaal. Je lichaam is zich nu gewoon aan het veranderen zodat de baby kan groeien! Het is dus meer een bandenpijn die je voelt. Mocht het echt pijnlijk worden dan zou je contact op kunnen nemen met de verloskundige en die kunnen je dan vast helpen.
PS: Gefeliciteerd natuurlijk met de zwangerschap!

Toegevoegd na 7 minuten:
Even vergeten:
Je mag in je zwangerschap paracetamol slikken. Natuurlijk zou ik wel eerst even met je verloskundige overleggen. (voor hier reacties op komen: Ikzelf kreeg altijd 1000MG paracetamol voor mijn banden & harde buiken).
Ook kan het wel eens lekker zijn om te slapen met een voedingskussen tussen je benen. Natuurlijk neemt dat laatste niet alle pijn weg maar het lag voor mij persoonlijk wel een stuk fijner!
Over de andere zwangerschaps kwaaltjes: Tja misselijkheid, pijnlijke borsten, vaker plassen etc etc hoort er allemaal bij. Ik zou gewoon lekker genieten!! Zolang je niet ineens hele heftige "buikpijn" krijgt en daarbij helderrood bloed verliest is er bijna altijd niks aan de hand.