als de man en de vrouw medicijnen slikken, en ze raken zwanger, is dat dan nadelig voor het kind?

hij slikt elke dag zyprexa, en oxazepam , zij slikt lyrica, de minimale doses ,en tramadol 100mg.
hoe kan dit t ongeboren kind, of zelfs al t sperma en de eitjes beinvloeden?
(is het raadzaam af te breken, mocht er al een bevruchting hebben plaatsgevonden)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat dat weinig uitmaakt, maar ik ben geen dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou ik dan maar ook zo houden:)

Het beste antwoord

Op http://www.pfizer.nl/sites/nl/products/Bijsluiters/LYRI%20036%20PIL%2026Aug2010.pdf (de bijsluiter van Lyrica) las ik: Wilt u zwanger worden, bent u zwanger of geeft u borstvoeding? Neem dan contact op met uw arts of
apotheker voordat u geneesmiddelen gebruikt.
LYRICA mag niet tijdens de zwangerschap worden gebruikt, tenzij uw arts anders oordeelt. Vrouwen
in de vruchtbare leeftijd dienen doeltreffende anticonceptie te gebruiken. Neem onmiddellijk contact
op met uw arts als u tijdens het gebruik van LYRICA toch zwanger wordt, denkt dat u zwanger bent of
zwanger zou willen worden.

Ik vermoed dat het dus wel nadelig kan zijn voor het ongeboren kind, al staat het er niet letterlijk beschreven. In ieder geval dus wel contact opnemen met een arts!
De andere middelen heb ik nog niet nagezocht, maar deze leek mij alarmerend genoeg.

Ik weet niet hoe goed je ze kent, maar ik zou ze zeker proberen te overtuigen naar een huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u wel..........dit alleen al is duidelijk genoeg.......dank

Andere antwoorden (2)

Dat kan zeker invloed hebben. Verstandig is om dit met je huisarts te bespreken omdat die precies weet welk medicijn veel invloed heeft en welk eventueel afgebouwd of gestopt mag worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek eens op farmacotherapeutisch kompas op internet naar eventuele contra-indicaties van medicijnen