hoe moet ik tegen mijn vriend zegen dat ik zwanger ben van iemand anders

ik ben nog maar een puber en ben zwanger maar het is niet van mijn vriend maar van mijn ex en weet niet hoe ik het hem moet vertelen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Kimath
12 jaar geleden
Hoe oud ben je?
En ben je met je ex naar bed geweest tijdens je relatie met je huidige vriend? Of daarvoor?
Amadea
12 jaar geleden
Of heb je misschien een beetje te veel fantasie....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat fantasie hier een rol speelt:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weten je ouders al wat je op jouw 'ik-ben-nog-maar-puber' leeftijd doet? Misschien maar eens mee praten. Ze kunnen soms opvallend wijs zijn. Als het niet over onveilige seks en vreemdgaan is, dan wel over een grote fantasie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trolls verzinnen iets absurds om de reacties te zien, dat heeft wel met fantasie te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meid wat ben je dom geweest. Heb je nooit geleerd na te denken voor je handelt? Maar je weet zelf ook vast wel dat je dom bezig bent geweest en gebeurd is gebeurd.
Weet je echt heel zeker dat het kind van je ex-vriend is? Kan het echt niet van je huidige vriend zijn? Denk daar eerst eens heel goed over na voor je nog meer ellende aanricht. Want wat als je vertelt dat het kind van een ander is en het blijkt later toch van hem te zijn? Of je zegt tegen je ex-vriend dat het kind van hem is en het blijkt van je huidige vriend te zijn?
Ben je ook al bij de huisarts geweest en heb je het tijdstip van bevruchting laten bepalen?
Heb je een vertrouwenspersoon, misschien een goede vriendin, met wie je dingen kunt bespreken? Of kun je met je ouders praten? Je hebt in ieder geval steun nodig.
Ga in deze kwestie in ieder geval niet overhaast te werk want dan richt je nog meer aan dan je nu al hebt gedaan. Toegevoegd na 2 uur:
Ik wens je wel heel veel wijsheid en sterkte toe hoor. Fouten maken we allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En…hoe vertel je het de dolgelukkige vader. Of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft er niet heel bang voor te zijn, zou mij zoiets overkomen dat als ik een nieuwe vriendin heb en zij blijkt zwanger te zijn van d'r ex dan zou ik haar dolgraag willen steunen en helpen waar het kan. Mocht haar ex dan het kind niet willen erkennen, dan zou ik ook de vader van het kind willen zijn (ookal is dat biologisch gezien niet zo). Het kan zijn dat jouw vriend anders daarin denkt, maar dat is lang niet altijd.

Antwoorden (8)

Ik heb een beetje verduidelijking nodig: je bent dus zwanger van je ex, maar heeft hij je zwanger gemaakt toen jullie nog een stel waren, of toen je al een nieuwe vriend had? Het eerste geval zou nog niet zo erg zijn als het tweede. Gewoon eerlijk zijn denk ik. Eerlijkheid duurt het langst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je vraag blijkt niet of je tijdens de omgang met je huidige vriend nog sex hebt gehad met je ex, of dat je al zwanger was toen je iets kreeg met je huidige vriend. Maar hoe dan ook, je zult open kaart moeten spelen, uit komt het toch wel. En als je de beslissing neemt om abortus te overwegen, wat ik me heel goed kan voorstellen aangezien je een puber bent, is het fijn dat je van je huidige vriend steun krijgt. Dus wees eerlijk en vertel je vriend hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je de les lezen en je vertellen hoe ondoordacht je hebt gehandeld lijkt me niet aan mij maar aan je ouders! Ik kan me zo voorstellen dat je erg in de rats zit, als je een zwangerschapstest hebt gedaan en blijkt dat je zwanger bent kan je met je ouders naar de "vader" gaan, die heeft tenslotte net zo veel recht om te weten wat je van plan bent en wellicht kunnen jullie samen naar de huisarts gaan, want er zijn verschillende opties en samen met een arts kan je bepraten wat dit met jullie jonge levens zal doen, zowel lichamelijk als psychisch..ik ga er dus al wel vanuit dat je ouders op de hoogte zijn, dat lijkt me gezien je leeftijd (puber) de allereerste stap. Feitelijk is alles dus al gezegd, je ex is de persoon waar je zwanger van bent, je nieuwe vriendje is morgen weer je ex.. Want je kan niet zwanger van de één zijn, en verkering hebben met de ander??? Mocht je nog niemand in vertrouwen hebben genomen probeer dan iemand te vinden (een tante, je oma..) die je helpen kan met dit gigantische probleem. Want geloof me, jouw grootste probleem is niet hoe jij dit je vriendje gaat vertellen..je komt voor enorm moeilijke keuzes te staan, en je zal alle steun die je krijgen kan nodig hebben! We hebben het hier wel over een zwangerschap, een baby!! Ik wens je enorm veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst zeg je dat je zwanger bent. Als hij van die schok een beetje bekomen is kan je het andere nieuws vertellen. Tenminste als je er heel zeker van bent dat het kindje niet van je huidige vriend kan zijn.
Daarna moet je het echt aan je ouders vertellen, want je zal hen heel erg nodig hebben. (misschien heb je dat al gedaan)

Ik kan me voorstellen dat je nu met een hoop vragen zit.
Bij het Fiom krijg je hulp, informatie en advies over een tienerzwangerschap.

http://www.fiom.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar ik geloof het verhaaltje niet van de ,puber,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sxiopo: Waarom gelooft u haar niet? We kunnen het niet controleren toch?
Ik ga je zoals anderen niet beoordelen op je acties..
Ik ken je niet, daarom kan en zal ik daar ook geen mening over kunnen geven...

Ik zou eerst eens uitzoeken of het idd wel van die andere persoon is.. (voor zover je dat lukt) ze kunnen aan de hand van een echoscopie bepalen hoe "oud" het is, en zodoende kun jij terug rekenen...

Als het inderdaad van die ander is, en jij wilt het houden lijkt het me verstandig dat je eens goed gaat praten met je vriend... als hij van je houd doet ie op zijn minst moeite om er het beste van te maken.. tuurlijk zal het een schok kunnen zijn..

Is het van hem, dan vind ik dat hij een vent moet zijn, en je moet steunen.. loopt ie weg is hij je niet waard... hij is in bed man genoeg geweest je zwanger te maken, dan draait ie dan ook nu voor het resultaat op...

Is het van die ander, vind ik, dat je dat niet verborgen moet houden voor hem, en ook hij moet zijn steentje bijdragen... hoe dat dan ook zal zijn... (zelfde als boven geldt net zo goed voor hem)

Ware liefde is niet te bepalen op leeftijd, dat weten alleen jullie.. niemand kan dat aan jullie vertellen...

Het is een lastige situatie.. zoals je zelf al aangeeft heb je nog niet echt de leeftijd ervoor (voor zover ik dan kan bepalen uiteraard) dus mensen hebben snel hun woordje klaar...

Praat ook vooral met je ouders.. ze komen er toch achter... beter eerlijk dan achteraf... wedden dat er een uitweg is?

HEEL veel sterkte!! en ik hoop dat je er uit komt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje dat is balen zeg! Ik weet niet of je goede tijden kijkt maar Sjors overkwam hetzelfde. En tja wat is wijsheid. Wat zegt je gevoel. Dat is momenteel erg belangrijk!!! Je bent nog jong en dat maakt het allemaal ingewikkeld. Je ouders, je vriend en je exvriend. Zoals hier eerder al werd gevraagd .. hoe groot is de kans dat je zwanger bent van je ex? En wanneer je het je vriend verteld heeft je ex vriend ook het recht om dit weten. De kans is inderdaad aanwezig dat je huisgie vriendje het uitmaakt. En dan is het niet eens zozeer dat je zwanger bent maar ook de leeftijd waarop dit gebeurd. Er zijn weinig jongens die al jong vader willen worden en dan spelen hun ouders ook een rol. Want tja worden ze nou oma of toch eigenlijk niet. Weten je ouders het al? Vraag hen om advies. Deze hebben toch een heldere kijk op zo een situatie al kunnen ze in eerste instantie boos worden natuurlijk. Maar zoals bijna iedere ouder zullen ze je helpen waar ze kunnen. Misschien wil je ex vriend je wel terug (misschien wil die dit uberhaubt wel hoor dat weet ik niet) en kunnen jullie samen een leven opbouwen. Maar houdt er relening mee dat je dit soort verwijten voor je voeten gegooid kunt krijgen. Want jij bent tenslotten "vreemd" gegaan. Nou meiss heel veel succes met wat je beslist. Nogmaals mijn tip: vertel het eerst je ouders dan oren dicht voor de verwijten die je krijgt en dan luisteren naar hun advies. MAAR VERGEET ABSOLUUT JE EIGEN GEVOEL NIET. ALS JIJ HET WILT HOUDEN EN JE LAAT HET WEG HALEN ONDER DWANG VAN WIE DAN OOK KUN JE SPIJT KRIJGEN!!!!

sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je het moet vertellen is duidelijk: gewoon de woorden tegen hem zeggen en zo snel mogelijk:

ik ben zwanger en het is niet van jou

Dat je het moeilijk vindt kan ik me voorstellen maar er kunnen meerdere redenen zijn WAAROM je het moeilijk vindt (en je zet er geen details bij).
A)Je relatie met je "nieuwe" vriend is heel pril en je bent bang voor die relatie omdat je een "erfenis" aan je oude relatie hebt overgehouden. Dat is toch aan je nieuwe vriend om te beoordelen wat hij hier mee wil en hoe sneller hij het weet hoe beter
B) je hebt je huidige vriend al een hele tijd maar kwam je ex tegen en van het één kwam het ander. Dan ben je wel heel zuur want er is geen enkele manier om de klap voor je huidige vriend te verzachten. Maar ook dan geldt: hij heeft wel recht dit snel te weten.

sterkte
12 jaar geleden
Joh wat schrikken zeg ...
Ga maar naar je huisarts en leg het uit ... dan zullen er mogelijkheden voorgelegd worden.
Wil je de zwangerschap voortzetten of continueren ??
Doe dit wel zo snel mogelijk !!!!
Ivm met de mogelijke opties die je evt nog hebt.