Kan je vroeger ongesteld worden dan gepland met de pil??

Ik heb meestal 5 dagen nodig om ongesteld te worden. Nu werd ik het veel vroeger. Was wel al begonnen met de stopweek. Hoe kan dit? Ben je dan zwanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Hoe lang ben je in totaal al bezig met de pil? Als je net begint moet je lichaam nog even wennen.
Ook kun je eerder of later ongesteld worden door bijvoorbeeld stress.
Heb je toevallig examens (gehad)?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook als je meerdere strips achter elkaar hebt genomen, kun je soms een zogeheten doorbraakbloeding krijgen.

Als je onbeschermde seks hebt gehad en je twijfelt echt, haal dan een zwangerschapstest bij de drogist. Voor circa 5 euro zijn je twijfels weg.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben denk ik iets langer dan een half jaar bezig met deze pil en we doen t altijd zonder condoom...
Kimath
12 jaar geleden
Heb je meerdere strips achter elkaar gehad of 1? En ik neem aan dat jullie beide getest zijn op SOA's voordat jullie het zonder condoom deden.
Ongesteld worden wordt geregeld door je hormooncyclus. De pil boots die hormooncyclus gedeeltelijk na; overigens ben je met de pil niet ongesteld, maar heb je een onttrekkingsbloeding.

Zwangerschapshormoon (HCG) regelt niet de onttrekkingsbloeding.

Ongesteld zijn en zwanger zijn gaat niet samen.

Onttrekkingsbloeding veroorzaakt door de pil kan in theorie wel gebeuren tijdens zwangerschap. Daarom moet je zorgen dat je niet zwanger bent als je met de pil begint. Ook kun je zwanger worden als je de pil een dag bent vergeten tijdens je periode en in die periode bevrucht bent. Dat zou kunnen, maar staat los van je onttrekkingsbloeding.

Een zwangerschapstest meet een ander hormoon en zou na meer dan een week zwangerschap zonder meer betrouwbaar moeten zijn in geval van twijfel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan bij pilgebruik altijd voor komen dat je tussentijds bloed verliest of wat onregelmatig menstrueert. Het bij bijna niemand op altijd exact de zelfde dagen en precies even lang. Over het algemeen betekend het dat als je menstrueert je meestal niet zwanger bent.