hoe groot is de kans dat ik nog zwanger ben terwijl ik ongesteld geworden ben ??

Hallo allemaal ,
ik zit al een tijdje met een vraag , ik was 2 weken over tijd begon vaak misselijk te worden , moeheid , vaker plassen , buik kramp weinig eetlust , en een beetje het gevoel dat me buik dikker geworden is , heb toen een zwangerschapstest gedaan s morgens die gaf negatief aan ik wilde dat niet geloven dus heb er savonds nog eentje gedaan die was ook negatief , maar me menstruatie blijft weg ,,, ik blijf dezelfde klachten houden ben sinds gister ongesteld geworden gewoon normaal heb de indruk dat het wel weinig is dan normaal ,, en afentoe is het bloed wat aan de donkere kant , ik ben pas 19 jaar , en dit is me eerste keer dat ik eventueel zwanger ben , ik vraag me af kan ik nu toch zwanger zijn ondanks dat ik ongesteld ben ..?? en vanaf wanner wordt de test positief ? heeft iemand hier al ervaring mee .. ik hoop dat ik hier een beetje duidelijkheid kan krijgen ik wacht nu af tot vrijdag en ga dan opnieuw testen als die weer negatief is wil ik naar de huisarts en een inwendige echo zodat ik 100% zekerheid heb,

ik wilde jullie nu alleen vrage of er al iemand hier ervaring mee heeft ? en of ik toch een kans heb om zwanger te zijn.....

alvast bedankt
xx Gr Romina !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.5K

Antwoorden (4)

Het komt vaak voor dat vrouwen zwanger worden na eerst een keer ongesteld te zijn geweest. Als je vaker last heb van een te late ongesteldheid en zeker wil zijn dat je wel of niet zwanger bent kan je het beste gewoon naar de huisarts stappen, deze kan gelijk controleren of er misschien iets anders aan de hand is dat onregelmatigheid geeft in je ongesteldheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw zwangerschapstesten negatief waren, is de kans extreem klein dat je zwanger bent, zeker als je nu ook ongesteld geworden bent. Een beetje bloedverlies tijdens de zwangerschap kan voorkomen, maar dan zou je test gewoon positief zijn. Een inwendige echo heeft in dit geval ook geen enkele zin. Er bestaat niet zoiets als 'een beetje zwanger'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zwangerschapstest is over het algemeen bij de meeste testen pas werkzaam vanaf de dag dat je normaal ongesteld zou moeten zijn. In jou geval was je twee weken over tijd toen je de test 2 maal hebt gedaan, beide negatief. De kans dat je nu toch zwanger bent is nihil. Tenzij de test niet goed is uitgevoerd.
Ik ga er vanuit dat je nu toch gewoon ongesteld bent geworden. Maar een beetje bloed verliezen aan het begin van een zwangerschap is ook vrij normaal, dit is bij een innesteling van het vruchtje het geval.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een zwangerschapstest is voor 99% zeker.
2 maal negatieve uitslag, dan is de uitslag vrijwel zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 12 w zwanger en heb 5 testen gedaan , allemaal negatief 2x mijn maandstonden gehad (even hevig als altijd en even rood) en toch zwanger! de dokter geloofde dat niet en wilde ook niet zomaar een bloedtest doen maar ik drong er op aan en de bloedtest bevestigde mijn gevoel! de dokter heeft toen gevraagd om een gewoon testje te doen in zijn praktijk omdat hij dacht dat ik de testen verkeerd gedaan had( heb al 3 kids dus ik weet hoe ik het moet gebruiken) en weer zei die test negatief !
hij dacht dat het miss kon liggen aan de feit dat ik mijn maandstonden had gehad dat dan de urinetest miss niet betrouwbaar was (in mijn geval) (mijn laatste zwangerschapstest was een week geleden!)
dus het kan wel !
groetjes willow