Wat als je 6 weken overtijd bent, maar 100% zeker niet zwanger bent?

Zat testen geprobeerdet ochtendurine. Allemaal juiste wijze, maar testen blyven negatief uitwijzen.

Wat is dit, wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.2K
Kimath
12 jaar geleden
Last van stress?
Ondergewicht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je 100% zeker dat je niet zwanger bent? Een negatieve test is nooit 100% zeker.......Maar lastige situatie meid en vervelend dat je je zorgen maakt.
Ik zou een afspraak maken, de dokter is de aangewezen persoon voor je denk ik.

Antwoorden (8)

Ik denk dat dit een klacht voor je huisarts is. Wij zijn geen dokter, maar kunnen slechts uit eigen ervaring andwoorden hierop. Mss heb je momenteel veel stress? dat zou een oorzaak kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar jonge meiden in de puberteit kunnen een heel onregelmatige menstruatie hebben. Op zich is dat niet erg, meestal krijg je in de loop der jaren vanzelf een wat regelmatigere menstruatie.

Ook bij vrouwen in de overgang kan de menstruatie een tijd lang uitblijven / onregelmatig zijn. Meestal gebeurt dit na het 45e levensjaar.

Verder kunnen factoren als stress en een onregelmatig leven ervoor zorgen dat je ongesteldheid in de war is. Als dit het allemaal niet is, zou ik even naar de huisarts gaan. Misschien is er iets anders aan de hand (lichamelijke oorzaak).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan altijd een keer een menstruatie overslaan... Zolang je geen pijn of andere klachten hebt, anders dan het uitblijven van de menstruatie... zou ik rustig nog drie weken afwachten om te kijken of de volgende periode wél komt.

Zo niet... dan raad ik je aan langs de huisarts te gaan, want 2x overslaan is wel reden om een onderzoekje te doen. 1x overslaan is redelijk normaal, en dat overkomt iedereen wel een keer.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een cyclus van 6 weken sinds ik jaren terug gestopt ben met de pil. Daarvoor was het altijd 4 weken. 6 weken over tijd is wel redelijk veel, je kan altijd voor de zekerheid even naar de huisarts gaan om vervelende aandoeningen uit te sluiten.
Maar bedenk je ook dat de vrouwelijke cyclus niet per definitie vast ligt, en dat er soms best eens een keer overgeslagen kan worden, of tussendoor ineens kan bloeden, een langere of kortere cyclus kan ontstaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste keer dat ik 6 weken overtijd was en meermalen negatieve zwangerschapstesten had is nu ruim tien jaar geleden. Het resultaat daarvan zit nu in groep 6 van de basisschool ;)
Een negatieve test is nooit voor 100% betrouwbaar, dit in tegenstelling tot een positieve test. Het kan zijn dat je toch zwanger bent en dat je lichaam nog niet voldoende zwangerschapshormoon aanmaakt om een positieve test weer te geven.
Wacht eventjes een half weekje of weekje met testen en doen dan nogmaals een test.
Als die wederom negatief is en je nog steeds geen menstruatie hebt ga dan even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het zo dat je graag zwanger wilt worden?
Dan kan je lichaam als zodanig reageren.

Alle andere reeds gegeven antwoorden kunnen ook realiteit zijn. Nog even afwachten en dan naar de huisarts als je het niet vertrouwd.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik als MAN heb eens gehoord dat de menstruatie van de vrouw een afspiegeling is over haar algemene gezondheid.
Als je dus niet zwanger bent, zal er toch iets in je gezondheid niet helemaal ok zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
evenwicht verstoord, wat grappig dat jij als man op deze manier over een vrouwenlichaam na denkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het klop niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een stelling ontkrachtigt(ongeacht of de stelling een bron vermeld) dan wil ik graag de bron weten waaruit je dat opmaakt......
Dan heeft je lichaam een menstruatie overgeslagen.
Dat schijnt wel eens voor te komen. Neem voor de zekerheid even contact op met de dokter of assistente als je je daar zorgen over maakt en vraag of je bij hun nog een keer een test kunt doen. Ze kunnen je eventueel ook door sturen naar het ziekenhuis voor een bloed test of echo. En tevens kunnen ze je uitleg geven waarom of je lichaam een menstruatie heeft over geslagen.