met wie kan je het beste over zwangerschap praten ik wil me kindje houden maar is het ook een goede sitiatie met wie kan het beste over praten

heb al 3 kinderen waarvan 2 thuis gaat heel goed ik wil het houden maar mensen om me heen zeggen dat ik een fout maak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Met de vader van het kind!!
Succes :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dat je een fout maakt"? Sinds wanneer maakt een volwassen vrouw, moeder van drie kinderen, een 'fout' wanneer zij opnieuw zwanger raakt? Ik zou de mensen die zoiets zeggen er even fijntjes op wijzen dat er ook nog een vader in het spel is. Ik neem aan dat hij ook iets heeft te zeggen over deze zwangerschap! Ga met hem praten, en laat anderen er buiten. Het gaat verder niemand wat aan hoe jij je leven inricht.

Heb je geen goede vriendin (of zus of moeder) met wie je je twijfels en gevoelens kunt delen? Eventueel zou je met je huisarts kunnen gaan praten, zo iemand heeft zwijgplicht en zal jou waarschijnlijk een verstandig advies kunnen geven.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1 !
Dit is wel een hele lastige vraag die allemaal vragen bij mijzelf oproept.

Waarom denkt men bijvoorbeeld dat je een fout maakt?
Vooral begrijp ik dat niet als je twee kinderen opvoedt en het gaat goed.
Heb je geen vriendinnen, zus, vriend/man, ouders om erover te praten?
Eventueel kan je met je huisarts praten, of een andere hulpverlener, die staan er over het algemeen neutraler in dan familie.

Er zijn in ieder geval 3 mogelijkheden waar je voor kan kiezen:
a. Het kindje houden
b. Het kindje weg laten halen
c. Het kindje uitdragen en laten adopteren.

Ik lees dat je het kindje wilt houden en dus niet voor abortus kiest. Ik kan me voorstellen dat het dan achteraf moeilijk te verwerken is als je dan toch, tegen je zin in, abortus laat plegen. Maar ik kan ook niet van hieruit beoordelen of jouw situatie goed genoeg is of dat je gezondheid goed genoeg is om de baby te laten komen en op te voeden.

Probeer iemand te vinden die van je houdt en het goed met je voor heeft en die jou goed kent. Ga met diegene eens praten over je mogelijkheden, dan wordt het vast helder voor je.
12 jaar geleden
als ik je vraag goed lees, heb je 3 kinderen, waarvan er 2 thuis wonen. waar is je andere kindje dan? in een pleeggezin oid ???? ik kan me dan voorstellen dat je omgeving er wat huiverig voor is dat er weer een kindje op komst is.
aan de andere kant neem ik aan dat je in dat geval begeleiding krijgt bij de opvoeding van je andere kindjes?
praat er met hen over, of met je huisarts. evt. een maatschappelijk werkster?
in elke stad/ gemeente zit tegenwoordig ook een centrum voor jeugd en gezin. daar kun je ook terecht voor adviezen mbt opvoeding/ kinderen/ moeilijke gezinssituaties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zeg. Waarom denk je meteen dat het 3e kindje in een pleeggezin o.i.d. zit? Het kan toch ook bij de vader wonen, of volwassen zijn en op zichzelf wonen? VRAAG dat dan eerst aan de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat doe ik toch? bovendien zegt de vraagstelster zelf dat "het geen goede situatie" is! niet zo gek toch, dat ik daar dan aan DENK!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is niet de bedoeling dat je een wedervraag stelt in je antwoord. Daarom dacht ik dat je er vanuit ging dat het zo was.