Kan je zwanger worden enkele dagen voor je menstruatie, zonder dat je de pil neemt of dat hij een condoom om had?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je dit risico nemen? Altijd een condoom gebruiken om zwangerschap uit te sluiten! Deze gebruik je ook tegen geslachtziektes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zegt : een condoom om HAD.
Ik denk dus dat het te laat is om te waarschuwen dat ze het risico niet moet nemen.
Maar voor de volgende keer, gewoon met condoom;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lees zonder condoom om had..anyway domdomdom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@endarmising: dan heb je met biologie al wel les gehad over de menstruatiecyclus, maar niet voldoende seksuele voorlichting gehad. Waarschijnlijk heb je geleerd dat de cyclus van een vrouw 28 dagen is, waarbij de ovulatie op dag 14 geteld vanaf de eerste dag van de menstruatie is. En dat je alleen zwanger kunt worden als je ovuleert. Klopt dat een beetje? Wat er blijkbaar niet bij verteld is, is dit: dit is alleen het verhaal bij de gemiddelde vrouw. En nog belangrijker informatie: de gemiddelde vrouw bestáát niet. De meeste vrouwen ovuleren niet op dag 14, en heel veel vrouwen hebben geen regelmatige cyclus van 28 dagen. Zelfs bij degenen die wel een regelmatige cyclus van 28 dagen hebben, bestaat áltijd het risico op een onregelmatigheid. En ja, dan kun je zomaar enkele dagen voordat je je menstruatie verwacht ovuleren. Zelf wil ik graag zwanger worden en monitor daarom mijn ovulatie (overigens niet geschikt als anticonceptie, je weet het niet ver genoeg van tevoren). Het is inderdaad wel eens gebeurt dat ik ovuleerde zelfs nádat ik mijn menstruatie volgens de normale telmethode al had verwacht.

Antwoorden (4)

Ja, dat kan. Het eitje zit al ergens in de baarmoeder of eierstok te wachten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!
Als je de pil wél zou slikken zou je weten dat dat de 3e week betreft in een strip en tegelijkertijd de gevaarlijkste week is. In de 3e week (in de week voor je menstruatie) kun je dus gewoon nog zwanger worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De situatie als je de pil wel slikt is totaal anders.
Er staat 'zonder dat je de pil neemt of dat hij een condoom om had'. Jayjayyyy: met of zonder condoom? Zonder is de kans vrij groot, met condoom is de kans heel klein want dan was je min of meer beschermd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, *iedere* keer dat je onveilige seks hebt kun je zwanger worden. Geen uitzonderingen als vlak voor, tijdens of na je menstruatie. Er bestaan geen 'veilige dagen'.

Als het minder dan 72 uur geleden is gebeurd: de noodpil (Norlevo) kun je zonder recept bij de drogist halen, hij ligt meestal in de buurt vn de zwangerschapstesten.

Als het langer geleden is gebeurt en je bent ongesteld geworden op de verwachte dag: dan heb je deze keer geluk gehad.