Nee,dat denk ik niet.(of de dokter zou bepaalde vermoedens moeten hebben)
12 jaar geleden
Nee, de dokter vult op het formulier in welke onderzoeken hij aanvraagt. Het lijkt mij zeer sterk dat hij zomaar dat onderzoek aanvraagt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat denk ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Des te vager uw klachten zijn op verschillend gebied, des te omvangrijker wordt uw bloedonderzoek.

Wilt u bv weten welke bloedgroep u heeft, dan hoeft de arts minder items aan te strepen dan bv als u een veelheid aan vage of specifieke klachten over uw hele lichaam heeft.

Bij een gedegen onderzoek heeft men ook meer buisjes bloed nodig om het e.e.a. te laten vast te stellen danwel uit te sluiten. En het is een kostbare zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een bloedonderzoek wordt meestal gedaan om te kijken of de waarden (eisen die aan het bloed gesteld worden) nog goed zijn , of je voldoende rode/witte bloedlichaampjes hebt en om ziekten op te sporen.
HCG waarde gaan ze pas meten als je al zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat wordt niet standaard gedaan, alleen als daar reden toe is. Die onderzoeken zijn ook erg duur, dus er wordt sowieso meestal niet meer gedaan dan noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Bij een aanvraag voor een algeheel bloedbeeld zit standaard geen zwangerschapstest. Deze moet apart worden aangekruist.
Als je het labformulier meekrijgt kan je precies zien wat de arts heeft aangekruist. Je kunt het hem ook vragen wat hij laat prikken.