Word de kans op een miskraam groter na elke miskraam?

Vandaag heb ik mijn 6e miskraam.. nu 3 na mijn eerste dochter en twee na mijn zoon. Is de kans dat mijn volgende zwangerschap mis gaat nu ook groter geworden? Ik ben nog maar 28.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte... Mijn moeder heeft er ook zo veel gehad. Het kan wat met de vorm van je baarmoeder te maken hebben, maar het kan ook zijn dat je lichaam 'weet' dat er iets mis is met het vruchtje, of dat er iets met je hormonen aan het begin van de zwangerschap niet loopt zoals het moet lopen. Of de kans groter wordt met elke miskraam die je gehad hebt, weet ik niet. Er is heel lastig iets aan te doen; 'vroeger' schreven ze dan DES voor, met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van dezelfde partner? Soms klikken de chromosomen niet goed en heb je meer kans op een miskraam, maar dat zal niet het geval zijn als je van dezelfde partner zwanger bent omdat je met hem al 2 kinderen hebt.

Het beste antwoord

Sommige vrouwen hebben een grotere kans op een abortus. Hoewel een spontane abortus vaak voorkomt is het wel erg naar als het je vaker overkomt. Bij drie of meer achtereenvolgende miskramen wordt dat 'habituele abortus' genoemd. Het is aan te raden om naar de oorzaken te zoeken maar die worden niet altijd gevonden. Voor uitgebreidere informatie kun je op bijgaande website verder lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat moeilijk voor je! Ik weet niet of na elke miskraam de kans op een volgende miskraam groter wordt, ik denk het neit eigenlijk, maar het kan wel zijn, en daar lijkt het wel op, dat je een grotere kans op een miskraam hebt. Dat je al meer miskramen hebt gehad is dus geen oorzaak, maar een gevolg van iets anders.
Als je dat zou willen weten, zou je het moeten laten onderzoeken, maar soms weten ze niet waardoor het precies komt.
In ieder geval sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O wat vreselijk! Sterkte met je verlies! Heb je er al eens met een gynaecoloog over gesproken? En onderzoeken gedaan? Volgens mij is het afhankelijk van de oorzaak of de kans groter wordt.
Nogmaals heel erg veel sterkte!