Hoe doe je een zwangerschapstest als je zwaar onregelmatig ongesteld wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het de bedoeling om zwanger te worden? Ben je zwanger dan voel je de symptomen, je voelt je anders. Ben je een week overtijd kun je een zwangerschap test doen.

Antwoorden (5)

Je kunt een test doen vanaf de eerste dag van je verwachte menstruatie. Als je zwanger bent wijst die test het wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft voor de test niet tot je menstruatie te wachten, maar kan gewoon een paar dagen na de eventuele bevruchting gedaan worden. In sommige gevallen is de bevruchting al zichtbaar na een dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@heidi78: wie heeft je dat wijsgemaakt? Er bestaat geen test op deze planeet (nee, zelfs geen testen bij artsen) die een zwangerschap eerder kunnen aantonen dan enkele dagen na de innesteling. En het kan zomaar 10 dagen (soms langer!) na de eisprong duren voordat de vrucht zich innestelt. En een dag na eventuele bevruchting? Je weet niet eens wanneer de bevruchting is. Dat kan weer zomaar 5 dagen nádat je seks hebt gehad zijn.
Dat is tegenwoordig gelukkig niet zo moeilijk. Koop zelf een test of ga langs de huisarts, en je weet het.
Het werkt zelfs als je nog maar een paar dagen zwanger bent!

Toegevoegd na 43 seconden:
De test kan je altijd doen, maar na een paar uren na de bevruchting is het niet helemaal betrouwbaar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel fout antwoord want een paar uur of een paar dagen na de bevruchting heeft het echt nog geen zin om een test te doen. Je kan dan nog niet zwanger zijn. Daarom een min van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij ook -1. Ik weet echt niet waar je deze onzin vandaan haalt. Enkele dagen na de bevruchting is een zwangerschapstest doen, is weggegooid geld.
wij hadden het zelfde probleem we hebben 3 testen gedaan om er zeker van te zijn wellicht kan je idd een afspraak met de huis arts maken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb dan ook heel wat testen versleten. Kruitvat testen 2 voor 5 euro zijn het goedkoopste. De kwaliteit en betrouwbaarheid is het zelfde als de duurdere testen. Ik zelf ging altijd uit van de maand daarvoor. Dus als ik bijvoorbeeld in de maand april een cyclus had van 25 dagen (een cyclus wordt gerekend vanaf de eerste dag van de menstruatie tot aan de eerste dag van de volgende menstruatie) Dan ging ik in de maand mei ook uit van 25 dagen. Maar ook dan testte ik niet op de 25ste of 26ste dag. Ik gaf mezelf dan altijd nog 3 of 4 dagen om ongesteld te worden. Ironisch genoeg was ik nog niet over tijd geweest volgens deze methode toen ik een positieve test in handen had. Ik heb toen op maandag getest maar woensdag zou mijn 35ste dag zijn. Net als de cyclus daarvoor. Maar ik had toen gewoon een gevoel dat ik een test moest doen. En nu al bijna 21 weken zwanger van een meisje. Dus geef vooral niet op want ook met een onregelmatige ongesteldheid kun je zwanger raken. Maar focus je niet op het uitrekenen van je vruchtbare periode als je zo onregelmatig ongesteld bent heeft dat geen zin.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb, na dat ik de vraag beantwoord had, pas gezien dat je een vraag over de pil stelt. Daaruit kan ik dus opmaken dat je juist niet zwanger wilt zijn/worden. Foute aanname van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wilt juist NIET zwanger zijn.. maar ze heeft 4/7 symptomen (misselijkheid, hoofdpijn, plassen, buikpijn) en is al 3 weken over tijd (uitgaande van 30 dagen).
gemiddeld doet ze er 6 weken over om ongesteld te worden, van eerste bloedsporen tot volgende x.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil 3 testen gaan kopen. ze is dus zoals ik hierboven zei al 2/3weken over tijd, dus als alle 3 de testen negatief utiwijzen, hoe groot is de zekerheid denk je? Of heb je een beter alternatief? Ouders mogen uiteraard niks weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zwangerschapstest is over het algemeen 98 tot 99% zeker. Dus wijst de test negatief uit dan is ze niet zwanger. Vertrouwt ze het niet dan kan ze altijd langs de huisarts voor een bloedtest. Hij heeft zwijgplicht dus mag niets tegen haar ouders vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan een bloedtest direct, of zelf afgenomen worden? Of hoe werkt het? Ik/ze wilt zo snel mogelijk resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien verschilt dat per huisarts maar ik maakte 's ochtends een afspraak met mijn arts, ik kon dezelfde ochtend terecht voor een bloedtest en de volgende morgen mocht ik de huisarts bellen voor de uitslag.
Is er een bepaalde keer seks die onveilig was of door een ongelukje onveilig werd?

Hou dan aan dat je minstens 19 dagen na die keer seks test.

Dat is hierom:

Spermacellen kunnen een dag of 5 overleven in jouw lichaam. Dat betekent dat als je vandaag seks hebt en over vijf dagen je eisprong hebt, je nog steeds zwanger kunt worden.

Moderne zwangerschapstesten zijn over het algemeen 14 dagen na de eisprong betrouwbaar. Je menstruatie komt gemiddeld ook 14 dagen na de eisprong, vandaar de instructie 'testen vanaf de eerste dag van je gemiste menstruatie'.

Tel je die twee getallen bij elkaar op, dan kom je op 19 dagen.

Bij sommige vrouwen duurt het langer voordat zwangerschapshormoon wordt geproduceerd. Dus als je na 19 dagen een negatief resultaat krijgt maar nietr ongesteld wordt, test dan voor de zekerheid een week later nog eens. Bij het Kruidvat kun je een doosje met twee testen kopen voo 4,99 euro, die zijn net zo betrouwbaar als de duurdere merken.