Wordt er elke seconde een baby geboren?

Ik wil graag weten HOEVAAK per dag er een baby wordt geboren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (4)

Wereldstatistieken in real time.
Zie link!
http://www.worldometers.info/nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet te meten, er zijn zat mensen die thuis bevallen of bijvoorbeeld mensen in Afrika die daar buiten een ziekenhuis bevallen, of chinezen die een baby krijgen en die dat niet registeren, je zult nooit weten hoeveel baby's er exact per seconde worden geboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel de geboortencijfers als de sterftecijfers zijn dus een relatief cijfers. Je moet eerst weten hoeveel inwoners een land heeft voordat je kunt zeggen hoeveel baby’s er geboren worden of hoeveel mensen er dood gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet elke seconde, maar om en nabij de VIJF per seconde!
(Zie http://www.worldometers.info/nl/ e tel een poosje mee). Dat het aantal wereldburgers niet net zo snel toeneemt, is alleen maar te danken aan het feit dat er per seconde ook ongeveer twee mensen overlijden. Blijft nogal een overschot van 3 mensen per seconde.

Met 24 uren van 60 minuten a 60 seconden in een dag is 86.400 seconden maal 5 baby's is 432.000 baby's per dag.