Ik ben bang dat ik nu een missed abortion heb ?

Gisteren avond zat ik me uit te sloven en deed ik de brug en daarna had ik wat pijn in me buik. Ik heb nu geen bloeding, en mijn eerste echo is pas 24 mei. Ik ben nu 7 weken waarschijnlijk, ik heb nog steeds een beetje pijn bij mijn borsten. Gisteren had ik ; pijn in mijn baarmoeder, kleine prikkeltjes, en pijn als ik uit ademde. Ben echt bang dat de baby dood is in mijn buik zonder dat ik het weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Drepolli
13 jaar geleden
Ik heb bij goede tijden gezien dat Sjors die 1 maand zwanger was al een miskraam kreeg bij het vallen van de fiets. Ik geef je weinig kans als dat realistisch was.
Kimath
13 jaar geleden
Soaps zijn meestal niet realistisch :p

Het beste antwoord

een vruchtje zit goed ingenesteld dus dat uitsloven heeft geen invloed hierop. het zit goed stevig, als je geen extreme sporten beoefend (bungeejumpen bv)

waarschijnlijk heb je spierpijn, serieuze pijn in je baarmoeder herken je echt wel zodanig. de pijn bij het uitademen kan van je tussenribspieren komen die zich ook wat te voorduren hebben gehad want je ribben zitten nu eenmaal vast aan je wervelkolom en borstbeen, die zich bij een brug toch maar moeten zien te bewegen.

pijn in de borsten is heel normaal, dit doen de hormoontjes. deze gaan niet van de 1 op andere dag uit je lijf want dit is simpelweg niet mogelijk.

bij een brug doen worden je buikspieren lang en hiermee kan je ze wat overstrekken.
je rechte buikspieren lopen van je schaambeen tot je borstbeen, en alles daartussen, maar ook de aanhechting van die spieren kan je voelen door het overstrekken.

ik hoop dat je huisarts de onzekerheid bij je weg kan halen, want wat je schrijft zijn heel logisch verklaarbare dingen. mi heb je je gewoon wat te veel uit zitten sloven idd :))

ik wens je een voorspoedige zwangerschap en heel veel geluk en mooie momenten toe voor in de toekomst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Lekker nuchter, helder en concreet - plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx, bij vlagen van verstandsverbijstering heb ik af en toe zo'n momentje Cryo :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (3)

Ga naar je huisarts met deze vraag. Wij kunnen je hier geen antwoord op geven. Maar een baby zit goed beschermd in je lichaam hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt altijd een eerdere afspraak maken bij je verloskundige als je het niet vertrouwt. Even bellen, en je mag er vast even snel tussendoor.
Maak je niet al te veel zorgen, waarschijnlijk is er niks aan de hand, je baby zit in een goede verpakking.
Maar die verpakking moet misschien wel iets beter gaan nadenken over wat verstandig is en wat niet... Je lijf wordt echt anders als je zwanger bent, niet alleen je baarmoeder. Je buikspieren maken ruimte voor je buik die groter gaat worden, en je weet niet altijd hoe je lichaam gaat reageren.
Je kunt gewoon de normale dingen blijven doen, maar zoals je het zelf noemt "uitsloven" is misschien niet zo'n goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar je huisarts gaan lijkt me inderdaad een goed idee. Die kan je dan ook misschien doorverwijzen naar het ziekenhuis om foto's te laten maken etc. Gelukkig kan een mens heel wat hebben, maar wees voorzichtig. Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto's maken? Niet zo handig als je zwanger bent (straling) en daar valt qua zwangerschap ook niets op te zien hoor. Een inwendige echo is in dit vroege stadium de enige manier om goed te kunnen zien hoe 't met je kindje is. Dus meteen je verloskundige bellen en vragen of je langs kan komen. Dan ben je van die onzekerheid af want deze stress is natuurlijk ook niet goed voor je ukkie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb gelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een foto is er ook niet veel te zien, (stilstaand beeld) en daarom hebben ze de echo's :)) kan je veel meer op zien, het beweegt, meerdere invalshoeken, hartslag, afmetingen, bloedsomloop dus heel erg veel kan je hierop zien.