Als ik daar achter zou komen?
Dan heb ik een enorm probleem.
Je wilt namelijk het kind dat je al een jaar als het jouwe hebt opgevoed niet meer inruilen.
Tegelijk wil je je biologische kind hebben.
Maar dit geldt natuurlijk ook voor de ouders die jouw kind inmiddels een jaar hebben gehad...

Het is meerdere malen gebeurd in de wereld, met alle gevolgen van dien.
Ik herinner mij een documenaire over zo'n situatie, waarin er een omgangsregeling werd getroffen. Beide kinderen verbleven op vaste tijden resp. bij de ene en de andere ouders.
Ik denk inderdaad dat dit de beste oplossing is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou me ontzettend gaan verdiepen in de materie, hoe het kan dat er baby's van één jaar geboren worden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol! +`1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je baby is dan één jaar.
AWM
14 jaar geleden
Ah, oh, ok. Met terugwerkende kracht dus.
Ik zou 'nerveus' worden of die andere ouders 't biologische kind wel goed opvoeden en ik zou ook altijd benieuwd blijven naar hoe 't gaat met dat kind.
Maar achteraf weer 'ruilen' lijkt me niet meer mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ze beide 30 dagen proberen en de leukste baby kiezen!

Toegevoegd na 4 minuten:
Nee even serieus, je hebt 2 opties.

De baby houden of de baby ruilen.

De baby die je al hebt daar heb je een band mee en daar houd je van (als het goed is). Ik denk dat de beste optie is niets doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meteen inruilen, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste zou ik in shock raken; hoe kan zoiets mogelijk zijn in onze samenleving?! Zodra het zou zijn bezonken zou ik mijn biologische baby willen zien en kijken of het mogenlijk is om met het gezin waar mijn biologische baby is verzorgd samen te leven. Om meteen te "swichen" lijkt me een te grote shock voor de kleine.
Met beidde babys heb je een band, dus als het niet noodzakenlijk is zou ik niet willen kiezen. Ten derde zou ik degene die verantwoordelijk is voor het voorgeval aanklagen en een fikse schadevergoeding eissen. Van dat geld zou ik eventueel een mooie tweegezinswoning kopen of huren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg moeilijk en wellicht niet eens zomaar te beantwoorden voor degene die het werkelijk overkomt.

Je bouwt in de meeste gevallen direct een band op met de baby, helemaal omdat je niet beter weet dan dat het jouw kind is. Moedergevoelens zijn bijzonder sterk, dus wanneer je erachter komt dat er gewisseld is ben je deze gevoelens niet zomaar kwijt. Tegelijkertijd kun je diezelfde moedergevoelens niet zomaar oproepen voor een ander kind, ook al is het biologisch je eigen kind.

Als er goed contact mogelijk is met de andere ouders zou ik daar wel voor kiezen, al was het alleen maar om te weten hoe mijn echte kind het maakt. Wat er vervolgens moet gebeuren is niet zomaar in te vullen. Je hebt met de andere ouders te maken, broertjes/zusjes, liefde en niet in de laatste plaats met de (verwisselde) kinderen zelf. Ik zou me wel voor kunnen stellen, welke beslissing ook samen genomen kan worden, dat er sprake is en blijft van een omgangsregeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jouw kind blijft jouw kind.
zo geld ook voor de andere moeder.
omruilen dus.
ook voor medice achtergrond beter ect.
voor het kind zou het in prencipe niets uitmaken. een kind van +- onder de 4 vergeet zijn hele voor verleden mensen en adres.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te zien durft niemand de confrontatie aan met deze vraag. Ik denk dat eerlijkheid op lange termijn het meest waardevol is. Ik denk dat ik het zelf graag had willen weten als ik verwisseld zou zijn, hoe moeilijk dat dan ook zou zijn. Niets heeft alleen maar nadelen. De waarheid ook niet. Dus als deze situatie zich zou voordoen, dan zou ik contact opnemen met de andere ouders en proberen samen een oplossing te zoeken. Hoe zwaar ook. Met een wetenschap als deze verder leven is ook een hele zware last. En ooit komt het toch uit. Al duurt het 100 jaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met het aangaan van de confrontatie bedoel ik; de andere ouders van het kind. Iedereen denkt alleen maar aan het kind dat wel of niet ingeruild moet / kan worden. Hoe grappig ook bedoeld. Ik snapt wel. Maar er zijn dan nóg een stel ouders die dus precies het zelfde is overkomen!!! En daar heb ik dus nog niemand over gehoord. Waar en 2 ruilen, moeten er 4 huilen in dit geval. En waarschijnlijk wel meer dan 4.