Overtijd, negatieve test?

Ik ben nu vier dagen overtijd. Ik weet wanneer mijn ovulatie was dmv ovulatietests. Normaal wordt ik altijd 15 dagen na een positieve ovutest ongesteld. Maar nu dus niet. Ik heb maandag, woensdag en vandaag getest, allemaal negatief.

Wat nu? Kan ik toch zwanger zijn? Wanneer zou ik op zijn laatst een positieve test moeten hebben voordat ik het beter de hoop kan opgeven? We zijn al bijna een jaar bezig en nou dit...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Vier dagen kan nog wat vroeg zijn. Sommige vrouwen hebben dan nog niet voldoende HCG hormoon in de urine zitten. Wacht nog een week tot 10 dagen, dan pas kun je echt zeggen of je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wacht nog even. En als je nog niet ongesteld bent en nog een negatieve uitslag, dan naar dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook overtijd zijn door dat je juist zo graag zwanger wil worden en er zo mee bezig bent.

Sowieso moet er tussen een negatieve test en een nieuwe test 3 dagen zitten. Het hcg hormoon verdubbelt zich elke 72 uur. Dan heb je veel meer kans op een positieve test mocht je zwanger zijn.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik veertien dagen overtijd was. Ik was zo bang dat ik zwanger was en door die stress is het alleen maar langer uitgebleven.

Natuurlijk is er een kleine kans dat je zwanger bent voor zekerheid kun je bloed laten prikken bij de huisarts.