Red bull en zwangerschap?

ik ben nu 18.1 weken zwanger van mijn 2e zoon.
nu vraag ik mij af of je wel of geen red bull mag drinken. de ene site spreekt de ander tegen. ik wil graag ervaringen of een wel hele goede site waar staat dat het wel of niet mag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga es ff voor je surfen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb mij gek gesurft maar alles spreekt elkaar tegen. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn drie sites en allen zeggen hetzelfde... Ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen en geen risico lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie het.
mmmmm nou ja broodje filet american met een redbull op kraambed dan maar. thankx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je borstvoeding geeft ook nog even oppassen natuurlijk. Mijn oudste kon er niet tegen als ik wat voor frisdrank dan ook dronk (koolzuurgas) tijdens de borstvoeding. Kreeg ze enorme darmkrampjes van. Daarbij komt ook dan de cafeïne bij je kindje terecht.

Het beste antwoord

Lijkt me niet verstandig vanwege de cafeine. Dat spul komt via de placenta makkelijk in het bloed van je kindje!

Toegevoegd op 10-06-2009 00:28:37
Het percentage cafeine is overigens niet zo groot (80 mg), maar er zit wel 1000 mg taurine in.

In canada staat er een waarschuwing op dat kinderen en zwangere vrouwen het niet mogen hebben.

Toegevoegd op 10-06-2009 00:31:59
Ik lees net dat babies en kinderen geen taurine aan kunnen maken en dat het aan babymelkpoeder wordt toegevoegd.

Toegevoegd op 10-06-2009 00:39:59
Wel verwarrend. In ieder geval valt het qua cafeine nogal mee. Minder dan in een kop koffie. Taurine is een nuttige stof, maar wel een beetje hoge concentratie. Glucoronolacton is wel verdacht.

Als je heel af en toe wat neemt (misschien een halve) en je voelt je hier prettig bij denk ik niet dat er wat aan de hand is. Wil je zekerheid, drink dan 9 maanden water. Daar wordt je echter ook niet vrolijk van en een vrolijke moeder heeft je kindje natuurlijk ook nodig gedurende die inspannende weken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, geldt een maximum advies van 300 mg. Dat is de hoeveelheid cafeïne in 4 kopjes koffie of in 2 kopjes koffie en 3 kopjes thee.

Hmm, als ik dit zo allemaal lees kun je het beter laten staan of zorgen dat je niet boven het maximum uitkomt...

http://www.voedingscentrum.nl/Voedingscentrum/Nieuws/2008/Red+Bull.htm

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2071

http://www.verloskundige-amstelveen.nl/index_zwangerschap-leefadvies.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik drink het niet maar van de week toen ik een blikje achterover sloeg dacht ik inneens hee is dit wel goed, dus nu doe ik het niet. het was trouwens mijn 2e blikje in heel mijn zwangerschap, en ben geen koffie of thee drinker. zo erg zal het dan toch niet zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die twee blikjes zullen echt geen verschil maken en als je er nog eens twee drinkt ook niet. Maar een zekere regelmaat lijkt me echt niet goed.
Alles wat je eet en drinkt krijgt je kindje toch ook?

Dus lijkt me geen goed idee om Red Bull te drinken. Ik weet het eerlijk gezegd niet.

Misschien je huisarts e/o verloskundige vragen.

In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij twijfel niet inhalen.
Dus maar laten staan.
En zéker niet op een bull gaan zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ook nog wil vliegen wel ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het in het algemeen niet verstandig om drankjes als Red Bull te drinken. Dus zeker ook niet als je zwanger bent.

Ik heb vorig jaar met het verjaardagsfeestje van mijn oudste dochter (ze werd toen 13) de fout gemaakt om de meiden (die bleven slapen) Red Bull te geven. Ze hebben heel de nacht lopen stuiteren en waren de volgende ochtend niets waard. Ik ook niet trouwens. Niet echt een leuke ervaring.
In het algemeen probeer ik mijn kinderen niets te geven waar cafeïne in zit. Geen cola, icetea en zeker geen Red Bull. Waarom zou jij je (ongeboren) kindje dit wel willen geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top-reactie !! En ZO waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Niets aan toe te voegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx
Ik zou het laten... Je kindje ligt mee te genieten en een dolce far niente... (zalig niets doen) en alles wat je doet en alles wat je denkt is deel van je nieuw ontwikkelende zoon... Het mag en kan geen kwaad, maar is het bevorderlijk voor jouw of voor je vrucht... Dat denk ik niet... Leer zelf te genieten, dan zal je zoon ook genieten... Hij is jouw, hij is nog niet afgescheiden, maar voelt en ervaart alles... Dat nou is het mooie en mystieke van een nieuw leven, zo onschuldig, zo kwetsbaar, zo mooi...
Jouw energie van zijn vormt de kleine, doe je best ervoor om de wereld mooier te maken als die al is, en doe er je bijdrage aan, jij en je zoontje... Dank je...