Ik heb seks gehad en ik heb ongeveer 2minuten daarvoor mn pil weer geslikt na een stopweek en slik de pil meer dan een half jaar,werkt de pil op tijd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Lees de gebruiksaanwijzing!! Als je de pil keurig volgens voorschrift slikt, ben je OOK in de stopweek beschermd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet dit antwoord maar geautomatiseerd worden toegevoegd bij elke nieuwe vraag waar 'pil' in voorkomt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het werkelijk niet ; leest niet één van die grietjes de gebruiksaanwijzing meer ? Of kun je de pil tegenwoordig zonder recept en dus zonder toelichting op Internet kopen ofzo ?? He...ik voel een vraag opkomen.
Kristal
13 jaar geleden
Jullie lezen zo'n vraag blijkbaar al duizend keer :-)
Ik ben nog in de fase dat ik denk: aaaach, ze heeft het wel gelezen (misschien) maar is echt bang dat de gebruiksaanwijzing het mis kan hebben... Ik ga dus niet vertellen dat de pil misschien maar 99 % betrouwbaar is want dat is flauw... Over die ene procent kan je weken wakker liggen. Nou... dat wordt een minnetje ...zucht
Oké, zonder dollen, ja ook als je de pil 1 sec voor het vrijen inneemt na een pilloze week ben je beschermd (als het tenminste zo'n pil is waarmee je 1 week per 4 weken stopt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk snap ik dat ze kennelijk bang is, maar ze maakt zichzelf bang want als ze de gebruiksaanwijzing leest, weet ze het antwoord.
En niemand zou medicijnen moeten gebruiken zonder de bijsluiter te lezen, en als daar dingen instaan die je niet begrijpt, kunnen huisarts of apotheek het perfect uitleggen.
De pil zorgt ervoor dat je lichaam geen eicel aanmaakt, dus als je hem netjes iedere 24 uur inslikt maakt het niet uit wanneer je seks hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verbaast me hoe vaak ik dit misverstand tegenwoordig hoor/lees. Als je de pil slikt zoals voorgeschreven, ben je de héle tijd beschermd. Ook in de stopweek. En dus ook als je na de stopweek pas aan je eerste, tweede of vijfde pil bent.

Leest tegenwoordig dan niemand meer de bijsluiter? Daar staat het echt netjes in hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens jouw beschrijving moet hij gewoon werken... alleen de eerste maand dat je met de pil voor het eerst begint ben je onveilig. jij slikt hem al een halfjaar dus moet hij nu veilig zijn, als je geen pil bent vergeten. Ook de stopweek telt daarin mee, en is beschermd. Don't worry :)