vermageren tijdens de zwangerschap

Hey ik heb een vraagje :

ik ben nu in week 7 van mijn zwangerschap en ik ben naar de gynaecoloog geweest en ik ben 1 kilo afgevallen van mijn laatste bezoek . Ik eet regelmatig maar ben ook veel ziek kan dat daar door komen ? of hoe komt dat ? Mijn eetbuien zijn altijd heel veel zin hebben naar gefrituurd eten... dus normaal zou je dan moeten bijkomen .....

kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Als je zwanger bent vraagt dat extra energie van je lichaam. Dus het zou best kunnen dat je eerst wat afvalt en pas later zwaarder wordt door de baby. Het is voor iedereen heel verschillend. De ene vrouw komt bijna niet aan tijdens de zwangerschap en de ander tientallen kilo's.

Blijf in ieder geval gewoon gezond eten (niet "voor twee", zoals vroeger wel eens gezegd werd). Ook als je af en toe misselijk bent blijf dan wat lichts eten (waar je zin in hebt). Ga je niet te buiten aan allerlei ongezonde dingen onder het mom "ik word toch dik" want de extra kilo's gaan er na de bevalling dan moeilijk weer af en dat is ook niet gezond.

Mocht je je toch ongerust maken, neem dan even contact op met de verloskundige of huisarts.

Toegevoegd na 38 seconden:
Of gynaecoloog, in jouw geval.

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik was bij mijn beide zwangerschappen van de 6e t/m de 16e week misselijk en viel kilo's af. Dat is later in de zwangerschap weer genormaliseerd. Dus maak je niet teveel ongerust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat had ik ook de eerste maanden van mijn zwangerschap,
ik viel 5 kilo af in de eerste 3 maanden,
ik heb wel extra controles gehad toen, maar de baby die groeide steeds net iets boven het gemiddelde,
dus het zegd niet zo heel veel,

als je je ongerust maakt kan je ze gewoon bellen,
maar 1 kilo afvallen is niet zo veel, en de baby heeft nu ook nog niet zo heel veel nodig, die gebruikt je reserves wel.

het komt wel goed,, s6
13 jaar geleden
Je lichaam heeft veel energie nodig. Ik zou me er geen zorgen over maken en wel proberen gezond te eten. fijne zwangerschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een zwangerschap gebeurt er zoveel in jouw lichaam. De hormoonhuishouding verandert. Je beschrijft niet waarvan je ziek bent maar een ziekte kan de eetlust verminderen maar ook het drinkpatroon kan anders worden of raak je veel vocht kwijt door meer lichaamswarmte. Zwangerschap kan gepaard gaan met het lekker vinden van speciale voedingsmiddelen zoals augurken. Ook kun je juist door de geur een afkeer krijgen van voeding met een speciale geur. Hopelijk vind je de goede balans en in vrouwenlichaam kan heel wat hebben. veel plezier met jouw zwangerschap en maak er een mooie tijd van.