is mijn vriending zwanger en wat als ze het is?

we hebben het gedaan zonder anticonceptie en nu is het 5 dagen geleden, ze is heel erg ziek en heeft koppijn, koorts enzovoor/ is er innesteling plaatsgevonden en wat zijn de opties als het zo is? (de bedoeling is dat de baby weg moet)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
vriending? hoe oud zijn jullie beide? en is je vriendin het er ook mee eens dat de baby weg moet?
Kimath
13 jaar geleden
Ik lees nu net dat je een maand geleden al ongeveer dezelfde vraag hebt gesteld. Hebben jullie nu weer onbeschermde seks gehad dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt er wel op hè, wat een stel zeg.......hardleers en niet wijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik krijg rillingen van jari`s laatste regel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal met stippel eens. A: Er zijn onwijs veel enge ziektes, dan heb ik nog niet over de SOA test bij een man. B: Als je geen kind wil, gebruik dan een condoom. Dit zo is niet bepaald slim Jari
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedoeling is dat de baby weg moet!!?? DE BEDOELING IS DAT DE BABY WEG MOET????? Denk eens na voor je domme dingen roept!!!?? EN KOOP EEN PAK CONDOOMS.
Wat nou als ze zwanger is??? Ga je de ongeboren baby even "weg doen"??? Nou??? Denk eens na voor je domme dingen doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe dom en onverantwoordelijk kun je zijn? Fijn karakter ben jij Jari. Écht iemand waar je van op aan kunt.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wijsheid komt met de jaren denk ik maar en denk aan alle fouten die ik zelf gemaakt heb en hoe ik door schade&schande wijs geworden ben.
Beste jari sex is meer dan een spelletje je vriendin kan ZWANGER worden en dat is niet zomaar iets wat je even weg laat halen als of je moet poepen.het is een serieuze mediese ingreep die vaak grote psychiese gevolgen heeft voor vrouwen die het ongeluk hebben er een te moeten hebben gehad.Het is een kleine moeite om ervoor te zorgen dat JIJ&JE VRIENDIN samen geen kind verwekken.En het is vrij algemeen aanvaard dat jij als man daar de VERANTWOORDELIJKHEiD voor neemt als je vriendin niet aan de pil is.En dan heb ik het nog geen eens over soa's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat een GROTE kans dat je vriendin nu DOOD ZENUWACHTIG is letterlijk ZIEK van SPANNING is omat jullie seks hebben gehad zonder voorbehoeds middelen en Dat ze nu een hele nare tijd heeft omdat mocht ze ZWANGER zijn zij WEL MOOI MET DE GEBAKKEN PEREN ZIT denk je eens in haar situatie in. Het is niet leuk of stoer volwassen of mannelijk om een meisje zwanger te maken als je nog geen kinderen wilt.Een echte man zorgt ervoor dat dat niet gebeurd, zeker als hij van zijn vriendin houdt voorkomt hij dat zij zich zo hoeft te voelen zoals jouw vriendin zich nu voelt PUNT
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jari, je bent je lul niet waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedoeling is dat de baby wegmoet ??????? Dan doe je er een stuk verstandiger aan voortaan gewoon normaal voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Abortus is een uiterste noodgreep, geen vangnet voor sukkels die bij herhaling hun verstand niet gebruiken. Bovendien kost het klauwen vol geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het een, overigens en zo te lezen succesvolle, hoax is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bedoelt, volgende maand kunnen we wéér zo'n vraag verwachten?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste optie hier: jari552 effe naar de dokter om een en ander door te laten knippen, ben je van alle zwangerschapsrisico's af. Alleen wel kans dat de dok je te jong vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedoeling is dat de baby weg moet?????
Lees dit zelf nog eens zonder dat je schaamrood tot ver achter je kaken reikt? schaam je!
Als jij groot genoeg bent om het onveilig te doen, dan moet je ook de consequenties er van aanvaarden! Dat hoort namelijk bij sex... Als je het niet goed doet, raakt je vriendin zwanger...

Het beste antwoord

Je vriendin is niet ziek van zwangerschap, maar van ongerustheid. Of van een griepje. Vijf dagen na seks is het namelijk veel te vroeg voor zwangerschapssymptomen. Overigens ook veel te vroeg voor een zwangerschapstest. en te laat voor de noodpil.

Maar ja, je vriendin kán zwanger zijn. Iedere keer dat jij je penis onbeschermd in haar vagina steekt, kan ze zwanger raken. Dus als zij niet aan de pil is en jullie niet slim genoeg zijn om iedere keer een condoom (trouwens ook al niet 100% betrouwbaar!) te gebruiken, is er maar één andere oplossing: geen seks hebben. Want van seks kunnen kindjes komen, en een abortus is geen vorm van anticonceptie. Het is een serieuze en traumatische medische ingreep.

Wat dat betreft heb jij gemakkelijk praten zeg, 'het is de bedoeling dat de baby wegmoet'. Ben je nou helemaal van de pot gerukt, je vriendin is ziek van de zorgen en jij praat erover alsof het een pak zure melk is dat je wegdoet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het hangt er erg van af, waar in haar cyclus ze was, toen jullie onbeschermde sex hadden : was ze net ongesteld geweest, moest ze het al gauw worden, of zat ze er net tussenin?
Als het eitje bevrucht is, is het zeker ingenesteld, na 5 dagen.

Maar ik denk eerder, dat ze een tik van de heersende griep heeft, dan dat dit nou verschijnselen van een beginnende zwangerschap zijn....

Mijn advies : ga morgen even samen langs de huisarts (nog vóór het weekend, anders zit je er maar tegenaan te hikken.....)

Leg uit, wat er gebeurd is, laat een zwangerschapstest doen, en vertel ook, wat de verschijnselen van haar 'heel erg ziek' zijn. Natuurlijk kan ze ook alleen gaan, maar ik vind het sportiever als je meegaat : misschien ben jij de aanstichter van al het kwaad :-)) (niet, hoor : jullie hebben allebei het besluit genomen of de slordigheid begaan onbeschermd sex te hebben, toch?)

Met het zinnetje : de bedoeling is dat de baby weg moet heb ik een beetje moeite : hebben jullie er in alle eerlijkheid over gepraat, of is dit een eenzijdige conclusie van jou??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na vijf dagen hoeft er helemaal nog niets ingenesteld te zijn. Dat kan gerust ook tien dagen duren. Bovendien is het eitje misschien nog maar nét bevrucht; sperma kan tot wel vijf dagen overleven in de baarmoeder/eileiders, dus kun je zwanger worden van seks die je maximaal vijf dagen vóór de eisprong hebt gehad. Naar de dokter gaan is prima, maar er bestaat geen enkele test die ze nu kan vertellen of zijn vriendin wel of niet zwanger is.
Als het 5 dagen geleden is weet ik niet zeker of een test al betrouwbaar is.
De symptomen die je beschrijft hebben niet direct iets met een zwangerschap te maken, meer met een griepje.

Je zult eerst vast moeten stellen of ze zwanger is en dat doe je het simpelst met zo'n test, bijv van de drogist. Wel even goed kijken of hij nu al werkt.

Probeer je niet te veel zorgen te maken tot je zeker weet dat het terecht is
13 jaar geleden
Of ze zwanger is moeten jullie nog afwachten dat is nu nog niet te zeggen. Daarvoor is het nog te vroeg. Het kan zijn dat ze gewoon de griep te pakken heeft of dat ze ziek is van de zenuwen.
Afwachten dus maar.
Maar nu wat anders. Ik krijg het idee dat jullie heel jong zijn en niet veilig vrijen. Dit is de 2de keer dat je deze vraag stelt. Ga eens samen naar de huisarts en daar kunnen jullie goede voorlichting aan vragen wat betreft anticonceptie.
Dat is niet eng of gek maar dat is voor jullie lijkt me het allerbeste!!!!!!!!!!!!
Anders stel je volgende maand deze vraag misschien weer en dat is nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de volgende keer ga je direct de volgende dag naar de huisarts / apotheek voor de morning afterpil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een volgende keer komt zou dat extra dom zijn! Gebruik gewoon een condoom, ik snap niet wat daar mis mee is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De volgende keer.........??? Meen je dit nou Jvm?
Helaas is het voor een morning after pil nu te laat dat had je beter gelijk de volgende dag of die daarna kunnen halen.helaas maar hoe nu verder.Voor een zwangerschaps test is het nog te vroeg,die werkt pas als je partnner ongesteld had moeten zijn(correct me i,m wrong) De symtomen die je beschrijft horen niet bij een mogelijke bevruchting en lijken meer op griep of mogelijk maakt ze zich zoveel zorgen dat ze daardoor ziek is.De kans op een bevruchting is niet 100pct ook is ze in haar periode dat de kans het grootst is .Er zit in dit stadium niet veel anders op dan wachten en er het beste van hopen.Wel zouden jullie contakt met je huisarts kunnen nemen om te kijken wat er mogelijk is en je te laten informeren over jullie opties.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik zag pas later dat je de vraag vorige maand ook gesteld had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nog veel te vroeg om vast te kunnen stellen of je vriendin zwanger is, maar als je werkelijk alwéér helemaal NIETS hebt gedaan om dat te voorkomen, is het vroeg of laat natuurlijk wel een keer bal. Testen kan pas als ze over tijd is.

En dan zit er eigenlijk weinig anders op dan je voor te bereiden op het ouderschap - al kan ik met zulke onverantwoordelijke ouders bijna argumenten bedenken om de zwangerschap inderdaad kunstmatig af te laten breken. Daarvoor moet je in eerste instantie bij de huisarts zijn, die je kan doorverwijzen.

Helaas bestaat de Rutgersstichting niet meer zie ik tot mijn schrik, hopelijk doet de opvolger Rutgers Nisso Groep uit de link ongeveer hetzelfde. Daar zou je zeker een afspraak kunnen maken, zowel voor een gesprek over goede voorbehoedsmethoden als een eventuele zwangerschapsafbreking.

Maar ook een gesprek met het Fiom (zelfde googelmethode) lijkt me een goed plan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een maand geleden heb je dezelfde vraag gesteld en dat brengt mij tot 2 conclusies: 1: je belazert de kluit, of 2: Jullie hebben in die maand nog niets bijgeleerd! DE vraag wat als ze het is, beantwoordt je zelf al. De baby moet weg!
Ik ben bijna geneigd om je veel ellende toe te wensen,maar gezien jouw blijkbaar erg jeugdige leeftijd zal ik dat niet doen,want ik ga er van uit, dat je niet beter weet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je vriendin een bloedtest laten doen want in een bloedtest kan je meteen zien of ze zwanger is of niet.

maar als het de bedoeling is dat ze niet zwanger werd .
dan moest je het veilig doen want het is heel moeilijk om het kindje te verliezen.
de kans beslaat dus dat ze het wil houden en je papa word.
Ik hoop ook dat dit een kleine les is voor later !